flickrlinkedin

Walka z marnowaniem żywności

Tesco i społeczeństwo

Bez względu na to, gdzie pracujemy, chcemy mieć pozytywny wpływ na klientów, koleżanki i kolegów oraz na lokalne społeczności w naszym otoczeniu.

Walka z marnowaniem żywności

Marnowanie żywności to ogólnoświatowy problem – wg danych ONZ aż 1/3 produkowanej żywności na świecie marnuje się. Polska zajmuje niechlubne 5. miejsce w Europie pod względem ilości marnowanej żywności. Rocznie jest to aż 9 mln ton! Dlatego walka z marnowaniem żywności stała się jednym z priorytetów Tesco. Pracujemy nad tym, by ograniczyć marnowanie żywności w całym naszym łańcuchu dostaw oraz edukujemy klientów, by nie zapominali o szacunku do żywności na co dzień.

Naszym kluczowym programem jest przekazywanie nadwyżek żywności ze sklepów Tesco do lokalnych Banków Żywności oraz innych organizacji pozarządowych. W Polsce proces ten został uruchomiony w październiku 2013 roku. Aktualnie 220 sklepów codziennie przekazują żywność dla potrzebujących. Jednak naszą ambicją jest, aby wszystkie sklepy – nie tylko w Polsce, ale i całej Europie – uczestniczyły w tym programie, dlatego stale szukamy partnerów dla nowych sklepów.

Kevin Tindall, dyrektor ds. handlu detalicznego na Europę Środkową, powiedział: Wiele z naszych hipermarketów w Europie już dziś przekazuje nadwyżki żywności. Chcemy, najszybciej jak to możliwe, dać taką możliwość wszystkim naszym dużym sklepom. Wiemy, że nie będzie to łatwe, będziemy  jednak współpracować z naszymi partnerami, by przezwyciężyć wszelkie trudności. Chcemy zrobić duży krok naprzód i zapewnić, że produkty, które nadają się do spożycia, nie będą wyrzucane.

Tesco Polska rozpoczęło przekazywanie nadwyżek żywności jako pierwsza sieć handlowa w kraju, wyznaczając tym samym wzór dla innych firm handlowych. Naszym partnerem jest Federacja Polskich Banków Żywności.

W Polsce w skrajnym ubóstwie żyje ok 2,8 mln osób. Federacja Polskich Banków Żywności  współpracuje z 3 800 lokalnymi organizacjami dobroczynnymi, dzięki czemu dociera z pomocą żywnościową  rocznie do 1,3 mln osób. Dlatego tak ważna i wartościowa jest dla nas współpraca z Tesco, jedną z największych sieci handlowych w Polsce – mówi Marek Borowski, prezes Federacji Polskich Banków Żywności.