flickrlinkedin

Sieć sklepów w całej Polsce

Zapraszamy naszych klientów do ponad 400 placówek na terenie całego kraju

Zakupy do domu

Ponad 14 milionów Polaków jest w zasięgu usługi Tesco Ezakupy

1995

Tesco rozpoczyna działalność w Polsce

Tesco zawitało do Polski w roku 1995, dokonując zakupu sklepów trzech sieci: Minor, Madex i Savia zlokalizowanych w okręgu bielskim i wałbrzyskim. Dzięki tej transakcji Tesco miało możliwość poznania specyfiki polskiego rynku i zdobycia doświadczenia, aby móc rozwijać sieć wielkopowierzchniowych sklepów.

1997

Biuro Główne Tesco, które początkowo mieściło się w Bielsku-Białej, zostaje przeniesione do Krakowa.

1998

Pierwszy hipermarket

18 listopada nastąpiło otwarcie pierwszego sklepu Tesco wPolsce - hipermarketu o powierzchni 10 tys. m² zlokalizowanego w Centrum Handlowym Wrocław Bielany. Dzień otwarcia zgromadził tłumy – nasz sklep odwiedziło około 40 000 mieszkańców Wrocławia i regionu.

1999

Tesco Value / Tesco Korzystny Zakup

Na półkach sklepów Tesco pojawiły się produktyserii „Tesco Korzystny Zakup” wyróżniające się biało-niebieskimi opakowaniami.Dzięki jednolitym opakowaniom dla całej serii produktów oraz obniżeniu kosztówreklamy zaoferowaliśmy Klientom produkty dobrej jakości w najniższych cenach.

Kevin Doherty prezesem Tesco Polska

Z końcem sierpnia stery firmy przejął Kevin Doherty, zastępując odchodzącego do Tesco w Wielkiej Brytanii, po 3 latach kierowania naszą firmą w Polsce, Petera Ridlera. Kevin wniósł 38-letnie doświadczenie w pracy w Tesco w Wielkiej Brytanii - od stanowiska pracownika towarującego półki sklepowe, po wysokie stanowiska kierownicze i dyrektorskie w wielu działach firmy.

2000

Sklep otwarty 24/7

W odpowiedzi na zapotrzebowanie Klientów stolicy, w pierwszym hipermarkecie Tesco otwartym w Warszawie przy ul. Połczyńskiej, od samego początku istnienia sklepu, godziny otwarcia zostały wydłużone do północy. Potem sklep zaczął działać 24 godzinny przez 7 dni w tygodniu. Pomysł okazał się dużym sukcesem i był wcielany w kolejnych hipermarketach.

2001

Marka Tesco

Wprowadziliśmy markę własną Tesco. Cechą charakterystyczną nowych produktów była ich wysoka jakość, pochodzenie od renomowanych dostawców i cena nawet do 20% niższa niż markowe odpowiedniki.

2002

Przejęcie sklepów HIT

4 lipca Tesco Polska ogłosiło plany przejęcia sieci hipermarketów HIT, jednej z najdłużej działających sieci sklepów w Polsce. Od 1994 r. firma HIT otworzyła 13 hipermarketów w największych miastach Polski, ich przyłączenie do sieci sklepów Tesco wzmocniło pozycję naszej firmy na rynku, zwiększając liczbę sklepów do 34.

Rusza "Tesco dla Szkół"

Podczas pierwszej edycji odbywającej się pod hasłem „Ty wybierasz! Tesco funduje!” Klienci za zakupy naszych sklepach zbierali punkty, które przeznaczali na pomoc wybranym szkołom. Wyposażyliśmy szkoły w nowoczesne pracownie komputerowe w 15 miastach, w których funkcjonują sklepy Tesco.

2003

Ranking Newsweeka

Na zlecenie tygodnika Newsweek niezależny ośrodek badań PBS przeprowadził ankietę wśród ponad 1000 kierowników personalnych reprezentujących różne branże, aby wyłonić najlepszych pracodawców w Polsce – znaleźliśmy się w czołówce. W ocenie brano pod uwagę zadowolenie z wynagrodzenia, możliwość awansu, stabilność zatrudnienia, atmosferę w miejscu pracy oraz możliwość wykorzystania własnych umiejętności.

Serwis internetowy tesco.pl

Powstała strona internetowa Tesco. Strona stała się jednym z najważniejszych źródeł informacji o firmie i ofercie handlowej.

2004

Centrum Dystrybucji w Teresinie

Centrum dystrybucyjne o blisko 40 000 m² powierzchni magazynowej i 12 metrach wysokości to nowoczesny magazyn centralny zaopatrujący placówki handlowe Tesco w produkty przemysłowe i spożywcze.

Kevin Grace na czele Tesco Polska

30 sierpnia, po 5 latach kierowania Tesco Polska, Kevin Doherty przekazał ster firmy nowemu Prezesowi Kevin'owi Grace, który pracę w Tesco w Wielkiej Brytanii rozpoczął w 1984 roku. Zaczynał jako praktykant, a po zakończeniu studiów i programu szkoleń menadżerskich dla absolwentów został pracownikiem Działu Operacyjnego.

Hipermarket kompaktowy

Z końcem października na mapie sklepów Tesco w Polsce pojawił się pierwszy sklep Nowego Formatu kompaktowy hipermarket w Krapkowicach. Nowy typ sklepu ma powierzchnię sprzedaży 2 tys. m².

Stacje paliw Tesco

Grudzień obfitował w otwarcia pierwszych w Polsce stacji paliw Tesco. Powstały 4 nowe stacje wyposażone w cztery pary dystrybutorów pod zadaszeniem, mogące w jednym czasie obsłużyć 8 samochodów. Dodatkowym udogodnieniem jest to, że płatności można dokonać nie wysiadając z samochodu.

2005

„Zasady Współpracy” z NSZZ Solidarność

10 lutego Kevin Grace, Prezes Tesco Polska, podpisał umowę ze związkami zawodowymi NSZZ Solidarność. Dokument ten stał się kontynuacją sygnowanych przez obie strony w 2002 roku „Zasad Współpracy”, będącego jednocześnie pierwszym porozumieniem pomiędzy Solidarnością a siecią hipermarketów.

Przejmujemy Julius Meinl

18 sierpnia podpisaliśmy umowę z austriacką spółką Julius Meinl International AG, o przejęciu sieci 9 sklepów Julius Meinl, zlokalizowanych na południu Polski. Sieć Tesco liczy 74 placówki.

2006

Odzież amerykańskiej marki Cherokee

Do sprzedaży wprowadziliśmy amerykańska marka odzieżowa Cherokee, która na rynku polskim jest dostępna wyłącznie w 50 sklepach naszej sieci. Polska jest czwartym krajem europejskim po Anglii, Czechach i Słowacji, w którym Cherokee dostępne jest tylko w sieci Tesco. To prawdziwa rewolucja w ofercie sklepów wielkoformatowych, które dotąd w sektorze odzieżowym konkurowały głównie w grupie najtańszych wyrobów.

Leader Price

Przejęcie sklepów Leader Price jest istotnym etapem z punktu widzenia rozwoju małych sklepów. Poza znaczącą liczbą sklepów, przejmujemy jednocześnie doświadczenie pracowników sieci Leader Price w tym segmencie rynku detalicznego, co wzmocniło naszą ofertę i przyczyniło się do szybszego rozwoju sklepów tego formatu. Liczba sklepów pod szyldem Tesco rośnie do 116.

2007

Ryszard Tomaszewski Prezesem Tesco Polska

Wydarzeniem roku jest nominowanie Ryszarda Tomaszewskiego na stanowisko Prezesa Tesco. To pierwszy Polak w historii firmy obejmujący tę funkcję.

Odzież F&F

W hipermarketach Tesco pojawiła się nowa kolekcja odzieży. Wprowadzenie F&F to wzmocnienie asortymentu odzieżowego dostępnego w Tesco.

Pierwszy energooszczędny sklep

Pierwszy w Polsce energooszczędny sklep powstał w Zdzieszowicach. 18 baterii słonecznych, zainstalowanych na dachu budynku przetwarza promieniowanie słoneczne w energię elektryczną. Gruntowy wymiennik ciepła wykorzystuje temperaturę ziemi do ocieplenia lub schłodzenia powietrza płynącego do budynku. Ciepło wydzielane przez silniki urządzeń chłodniczych odzyskiwane jest i wykorzystywane do podgrzewania wody. Cztery turbiny wiatrowe, rozmieszczone wzdłuż ściany frontowej sklepu przetwarzają siłę wiatru w energię elektryczną. Energia słońca, wiatru i ziemi pozwala zredukować ilość zużywanego prądu i gazu nawet o jedną trzecią rocznie.

Wyróżnienie w konkursie „Mama w pracy”

Tesco znalazło się w trójce najlepszych firm w ogólnopolskiej akcji „Mama w pracy” przeprowadzonej przez „Rzeczpospolitą”, Fundację Świętego Mikołaja i firmę badawczą Millward/Brown SMG/KRC. W konkursie wyróżniono firmy przyjazne matkom - zarówno pod względem możliwości powrotu do pracy, jak i stworzenia im przyjaznych warunków w miejscu pracy.

2008

300 sklepów Tesco

Tesco w Polsce ma już 300 sklepów. Trzechsetny sklep Tesco powstał w Brzegu Dolnym. Kompakt hipermarket rozpoczął pracę w sobotę 23 lutego.

„Torba na Całe Życie”

Tesco jest pierwszą siecią handlową w Polsce, która wymieniła plastikowe jednorazowe reklamówki na torby przyjazne środowisku. Ulubioną torbą na zakupy staje się jutowa „Torba na Całe Życie”, którą kupuje się tylko raz, a gdy się zużyje lub zniszczy – bezpłatnie wymieniamy ją na nową.

Produkty dyskontowe

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów, zdecydowaliśmy się na kolejne obniżki cen – tym razem produktów markowych. Po raz pierwszy chcemy pokazać, jak niskie są nasze ceny na tle konkurencji. Klienci mogli porównać ceny bezpośrednio przy półce.

Tesco Dzieciom

Współpraca z domami dziecka i fundacją Happy Kids - akcja, która rozpoczęła się od zbierania zabawek dla dzieci z domów dziecka, przekształciła się z czasem w zbiórkę pieniędzy na budowę rodzinnych Domów Dziecka. W kolejnym roku, w styczniu otworzymy pierwszy Rodzinny Dom Dziecka w Łodzi.

2009

Rusza Clubcard

6 sierpnia oficjalnie wystartowaliśmy z programem lojalnościowym dla Klientów Tesco. Od rana we wszystkich sklepach Tesco Klienci zapisują się do Programu i odbierają swoje Karty Clubcard, przy okazji gromadząc na zakupach pierwsze punkty.

2010

Jest extra

Pierwszy sklep Tesco Extra ruszył w Częstochowie. To nowy format sklepu na polskim rynku. Tylko w Tesco pod jednym dachem klient zrobi zakupy, wywoła zdjęcia, kupi telefon komórkowy i zaopatrzy się w okulary u optyka.

2011

Tesco x 400

Liczba sklepów Tesco zwiększyła się do 400. Czterechsetny sklep, hipermarket Tesco Extra, został otwarty w Suwałkach.

2012

Ezakupy w Tesco

Wystartowaliśmy z nową usługą zakupów z wykorzystaniem internetu. Dzięki niej, klienci nie muszą już stać w korkach w drodze do hipermarketu.

2013

Kampania cenowa „Ciach!”

 9 maja ruszyła wielka kampania, w której obniżyliśmy ceny tysięcy produktów. W przypadku największych sklepów, liczba towarów w obniżonych cenach sięgała pięciu tysięcy. Każdy produkt o obniżonej cenie został odpowiednio oznaczony przy półce, by klienci mogli porównać poprzednią i aktualną, obniżoną cenę.

Osobisty odbiór zamówień

10 maja uruchomiliśmy usługę „Zamów i odbierz”. Usługa umożliwia odbiór zamówienia złożonego online na www.tesco.pl/ezakupy w sklepie Tesco. Odbiór osobisty odbywa się w Punkcie Obsługi Klienta lub na parkingu, w zależności od wybranego sklepu.

2014

Europejskie Centrum Innowacji

W grudniu otworzyliśmy w Krakowie Europejskie Centrum Innowacji – miejsce, przed którym stoi wyzwanie tworzenia nowych, coraz wyższej jakości produktów marki własnej, dostosowanych do potrzeb rynków Europy Środkowej, tj. Polski, Czech, Słowacji i Węgier. W Centrum Innowacji zajmujemy się całym procesem opracowywania nowych produktów – od ich specyfikacji i składników, poprzez projekty opakowań, aż po przygotowanie identyfikacji wizualnej.

Milionowa dostawa zakupów

Popularność usługi Ezakupy rośnie. Dostarczyliśmy zakupy do milionowego klienta. Szczęśliwcem jest Pan Marcin, mieszkaniec Rudy Śląskiej.

2015

W marcu nastąpiła zmiana organizacji naszej firmy w Europie Środkowej. Stworzyliśmy jedną jednostkę biznesową działająca na czterech rynkach w Czechach, Polsce, na Węgrzech i na Słowacji, z jednym zespołem zarządzającym. Działanie to pozwoliło na stworzenie silniejszego, bardziej zrównoważonego europejskiego biznesu.