flickrlinkedin

Raport CSR 2017

Raport Społecznej Odpowiedzialności Tesco Polska

Razem dla lokalnej społeczności – Tesco wśród liderów zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu

Katarzyna Bąk

kierownik ds. społecznej odpowiedzialności biznesu, Tesco Polska

Konsekwentne i spójne działania naszej firm są coraz bardziej doceniane przez środowisko związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Prowadzimy szereg działań z zakresu społecznej odpowiedzialności, które dotyczą różnych grup. Działania te zostały docenione m.in. w Rankingu Odpowiedzialnych Firm 2017 w którym Tesco znalazło się w najlepszej – diamentowej – grupie, jak również w zestawieniu tygodnika Polityka, w którym otrzymaliśmy Biały Listek oraz wyróżnienie dla najciekawszych i najbardziej inspirujących działań za projekt wspierający ograniczenie marnotrawstwa żywności.

Niemarnowanie żywności to jeden z naszych głównych priorytetów. Tylko w Polsce w 2016 roku przekazaliśmy do Banków Żywności ponad 1625 ton nadwyżek żywności - pełnowartościowych produktów, których sklep nie zdążyły sprzedać przed upływem terminu przydatności do spożycia. Ambicją Tesco jest, aby do 2020 roku wszystkie sklepy – nie tylko w Polsce, ale i całej Europie – uczestniczyły w programie.

Aby skutecznie przeciwdziałać marnotrawstwu żywności, istotną gałęzią naszych działań jest również program edukacyjny „Od uprawy do potrawy”, który kształci dzieci w zakresie zdrowego odżywiania i pochodzenia żywności. Wyjątkowym elementem programu jest to, że opiera się on na edukacji bezpośredniej – uczniowie podczas tzw. Ekspedycji Smaków poprzez zabawę odkrywają różnorodność smaków i mają okazję dowiedzieć się więcej o żywności bezpośrednio od wykwalifikowanego pracownika sklepu.

Wśród działań Tesco znajduje się również cykliczny program „Decydujesz, pomagamy”, który jest odpowiedzią na rosnącą wśród Polaków potrzebę współdecydowania o swoim bliskim otoczeniu, dlatego właśnie program został skierowany do lokalnych społeczności. Jego niestandardowa formuła sprawia, że aktywizuje on swoich klientów w całej Polsce.

Prowadzone działania wspierają nasze partnerskie relacje z dostawcami, dzięki którym możemy dostarczać produkty, jakich oczekują nasi klienci. Jednak podstawą wszystkich prowadzonych działań są nasi pracownicy, bez których prowadzenie naszych programów nie byłoby możliwe. Wierzymy w prostą zasadę – to zaangażowanie pracowników sprawia, że klienci każdego dnia mają pozytywne doświadczenia z Tesco. Jeśli chcielibyście dowiedzieć się więcej, zapraszamy do zapoznania się z naszym raportem.