flickrlinkedin

Globalnie, czyli lepiej

David Harman

Head of Global Business Unit, Tesco Europe

W Tesco lubimy podkreślać, iż w Europie działamy globalnie wszędzie gdzie to możliwe, a równocześnie lokalnie – zawsze gdy wymagają tego nasi klienci. To podejście pomaga nam lepiej odpowiadać na potrzeby wszystkich naszych klientów – w każdym z krajów, gdzie działamy. Mamy świadomość, iż wymagania kupujących są inne pomiędzy krajami czy regionami, ale równocześnie widzimy jasno, jak wiele korzyści możemy dać klientom, pracując w ramach jednej Grupy Tesco.

Pozwólcie, że skupię się na tym właśnie globalnym podejściu.

2 marca miałem przyjemność prowadzić spotkanie z udziałem kluczowych przedstawicieli naszych 20 największych dostawców podczas Konferencji GBU w Pradze. „GBU” to skrót od „Global Business Units” – tak w naszym żargonie określamy naszych partnerów biznesowych, z którymi współpracujemy na poziomie globalnym, na poziomie europejskim. Dostawcy ci w dużym stopniu wnoszą nowe spojrzenie i garść innowacji do wszystkiego tego, co oferujemy naszym klientom.

Mamy 1000 sklepów w Europie Środkowej. Nie ma niczego złego w byciu dużym, o ile przynosi to korzyści klientom. A właśnie dzięki współpracy z naszymi partnerami GBU dajemy klientom dostęp do rynkowych nowości i produktów na wyłączność, a także… odrobinę „funu” w czasie zakupów. Dość wspomnieć świąteczną ofertę 60 różnych markowych słodkich przekąsek, które przed Bożym Narodzeniem dostępne były w Europie Środkowej na wyłączność w Tesco. Pracowaliśmy również nad poprawą wyglądu stoisk w naszych sklepach czy zwiększeniem ilości okazji do spróbowania nowych produktów w czasie zakupów. Wspólnie rozwijaliśmy ofertę online, z wykorzystaniem najlepszych doświadczeń z całego świata, ale równocześnie przy zachowaniu mocno lokalnego podejścia.

Z naszymi partnerami biznesowymi spotykamy się regularnie – w lutym i marcu 2016 roku cykl Konferencji dla Dostawców objął Budapeszt, Warszawę i Pragę, zaś we wrześniu w Krakowie spotkaliśmy się na dużej Europejskiej Konferencji Dostawców. Nasze ostatnie spotkanie w Pradze z udziałem dostawców największych światowych marek było okazją do podzielenia się planami i pomysłami na nowe inicjatywy w 2017 i 2018 roku.

Wszystko zatem zaczyna się od naszych dostawców. Jeśli więc następnym razem podczas wizyty w sklepie lub online zauważycie coś nowego i ekscytującego – zawsze jest to wynikiem naszej wspólnej pracy ze wspaniałymi ludźmi i świetnymi zespołami, które mają jeden cel. Być lepszym dla naszych klientów, dostarczać im coraz doskonalsze produkty i sprawiać, że zakupy dają więcej frajdy.