flickrlinkedin

"Decydujesz, pomagamy" z perspektywy sklepu

Adam Klisz

menedżer hipermarketu Kraków Kapelanka

Głosowanie ruszyło! W zeszłym tygodniu w moim sklepie, tak jak we wszystkich pozostałych sklepach w Europie Środkowej, stanęła urna, a klienci wrzucili do niej pierwsze żetony, głosując na wybrane przez siebie projekty społeczne. W ten sposób wkroczyliśmy w najciekawszy etap programu „Decydujesz, pomagamy”, kiedy w naszych sklepach wiele się dzieje, a autorzy lokalnych projektów prześcigają się w pomysłach na ich promocję. Teraz każdy klient Tesco może zadecydować, który projekt otrzyma dofinansowanie w wysokości 5000 zł – więc jest o co walczyć!

Tegoroczna edycja programu „Decydujesz, pomagamy” rozpoczęła się już w styczniu, kiedy organizacje charytatywne, grupy nieformalne i spółdzielnie socjalne mogły zgłaszać się do udziału w programie. W Polsce zgłosiło się ich aż 649 – a w całej Europie Środkowej, ponad 2240! Polska została podzielona na 145 regionów, a następnie specjalna komisja wybrała trzy najlepsze projekty w każdym regionie. Każdy klient, który zrobi zakupy w Tesco, przy kasie otrzymuje żeton, który następnie wrzuca do urny, wybierając w ten sposób jedną z organizacji startującą w programie w danym regionie. Głosowanie potrwa do 4 kwietnia – po jego zakończeniu dowiemy się, który projekt wybrali klienci w każdym z regionów. Łącznie wesprzemy 145 projektów społecznych w całej Polsce, przyczyniając się tym samym do rozwoju lokalnych społeczności. Zwycięzców zaprosimy do naszych sklepów, gdzie uroczyście wręczymy im czek.

Osobiście, tak po ludzku, bardzo się cieszę, że Tesco wraz z Fundacją Tesco Dzieciom prowadzi program „Decydujesz, pomagamy”. Każdy sklep, również mój, funkcjonuje w lokalnej społeczności: sąsiadujemy ze szkołami, szpitalami czy placami zabaw, odwiedzają nas także seniorzy, rodziny wielodzietne i osoby samotne, a w naszym zespole często pracują rodzice, czy uczestnicy różnych inicjatyw. Dzięki programowi możemy mieć realny wpływ na jakość życia tej społeczności. Wiem, że projekt, który wygra w moim sklepie, sprawi, że wszystkim nam będzie się tu żyło odrobinę lepiej.

W zeszłym roku w moim sklepie wygrał projekt Stowarzyszenia Służby Świętego Łazarza Lazarus, którego celem było propagowanie i nauka pierwszej pomocy. Dzięki wparciu finansowemu Tesco i Fundacji Tesco Dzieciom, projekt został zrealizowany i być może jego uczestnicy uratują kiedyś życie lub zdrowie człowieka. To niesamowita myśl, która daje ogromną energię do działania.

Teraz w moim sklepie o głosy klientów walczą trzy organizacje: Stowarzyszenie Obrony Wartości, Stowarzyszenie Inna Droga i Polski Związek Działkowców Rodzinny Ogród Działkowy Dębniki– rozmawiałem już z nimi i wiem, że wkrótce odwiedzą nasz sklep, by promować swoje projekty. Właśnie dzięki takim odwiedzinom, głosowanie w sklepach Tesco w całej Polsce jest tak wyjątkowe: to czas niemal świąteczny, gdy łączymy wszystkie siły by mówić o dobrych inicjatywach.

Z mojego doświadczenia mogę z całym przekonaniem zachęcić do udziału w programie „Decydujesz, pomagamy”. Dla lokalnych organizacji to możliwość zdobycia funduszy na realizację działań. Dla koleżanek i kolegów to okazja, by poznać lokalne projekty społeczne i zaangażować się w ich promocję.  A dla każdego klienta Tesco, to szansa, by za pomocą jednego małego żetonu, zrobić coś naprawdę dobrego.