flickrlinkedin

Bez jajek z chowu klatkowego do końca 2025 roku

Łukasz Pabian

Menadżer kategorii nabiał, Tesco Europa Środkowa

Wiemy, że wysoka jakość produktów i szeroki asortyment są dla naszych klientów ważnymi czynnikami przy wyborze sklepu na codzienne zakupy. Dlatego uważnie słuchamy ich opinii i ściśle współpracujemy z naszymi dostawami. Przez lata rynek w Europe Środkowej kierował się głównie ceną, jednak obecnie widzimy zmianę w zwyczajach zakupowych klientów, którzy zwracają uwagę na szereg innych czynników. Nasi klienci chcą wiedzieć skąd pochodzą i jak są produkowane artykuły, które kupują. Dlatego zobowiązaliśmy się, że do  końca 2025 roku w naszych sklepach zaprzestaniemy sprzedaży jajek od kur z chowu klatkowego. W Europie Środkowej każdego roku sprzedajemy kilkaset milionów jajek, dlatego mamy bardzo ważną rolę do odegrania na drodze do osiągnięcia wyższych i lepszych standardów produkcji.

Bogata oferta dla naszych klientów

Decyzja podjęta przez Tesco w Europie Środkowej jest olbrzymim krokiem naprzód dla nas i naszych dostawców, dlatego ogłosiliśmy, iż zmiany w asortymencie zostaną zakończone do końca 2025 roku. Wraz z dostawcami podjęliśmy działania aby sprostać tym zmianom, wciąż oferując produkty w atrakcyjnych cenach. Już teraz klienci mogą znaleźć w naszych sklepach szeroką ofertę jajek ekologicznych, z chowu ściółkowego i z wolnego wybiegu.

W przypadku hodowli ekologicznej, kury mają wolny dostęp do wybiegu i są karmione specjalną, certyfikowaną paszą ekologiczną.  W hodowli ściółkowej kury przebywają w specjalnych budynkach, po których poruszają się swobodnie i mają dostęp do grzęd. Kury z wolnego wybiegu mają nieograniczony dostęp do wybiegu i jedynie na noc są zamykane.

Wspólna odpowiedzialność

Inicjatywa ta jest integralną częścią starań Tesco, aby wszystkie produkty były pozyskiwane we właściwy i etyczny sposób i jest kontynuacją zobowiązania jakie podjęło Tesco w Wielkiej Brytanii o zakończeniu sprzedaży jajek z chowu klatkowego. Wszędzie tam, gdzie działa, Tesco chce oferować produkty wysokiej jakości w atrakcyjnych cenach, jednocześnie przyczyniając się do rozwiązywania problemów, które są ważne dla lokalnych społeczności.