flickrlinkedin

Centrum Prasowe

Aktualności Biura Prasowego Tesco Polska

Wyniki finansowe Tesco Polska 2014-15

Tesco Polska opublikowało wyniki finansowe za rok 2014/15, kończący się 28 lutego 2015*. Sprzedaż Tesco za rok finansowy wyniosła 11,2 mld zł (bez VAT).  Sprzedaż porównywalna like-for-like wyniosła  -1,4%.

Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Tesco Polska, powiedział:  „W tym roku kontynuowaliśmy inwestycję w nasze sklepy oraz w stałą poprawę oferty świeżej żywności . To spotkało się z pozytywnym przyjęciem ze strony naszych klientów, szczególnie w obszarze obsługi klienta. Działaliśmy jednak w trudnym otoczeniu rynkowym, co wraz ze zjawiskiem deflacji wpłynęło na nasze wyniki. W tym roku finansowym, dzięki  wykorzystaniu doświadczenia w ramach nowego zespołu zarządzającego dla regionu Europy Środkowej, będziemy jeszcze lepiej odpowiadać na oczekiwania naszych klientów”.

  • W minionym roku finansowym Tesco wzmocniło swoją ofertę dla klientów, skupiając się na działach świeżej żywności, ladach delikatesowych i piekarni. Poszerzyła się oferta produktowa, dzięki wprowadzeniu w nowej odsłonie marki Value oraz wzbogaceniu asortymentu Tesco Finest.
  • Firma uruchomiła w Krakowie Europejskie Centrum Innowacji, które odpowiada za tworzenie i rozwój nowych produktów marek własnych, oferowanych na rynkach krajów Europy Środkowej.
  • Tesco jest liderem na rynku sprzedaży produktów żywnościowych z wykorzystaniem internetu. Usługa Tesco Ezakupy poszerzyła swój zasięg o cztery nowe regiony i jest dostępna już dla 13,5 miliona klientów. Ezakupy zanotowały znaczny wzrost sprzedaży like-for-like, zaś od startu usługi w 2012 roku zrealizowano już 2 miliony zamówień.
  • Ponad 3300 dzieci z 370 szkół wzięło udział w 12. edycji program Tesco dla Szkół. Dzięki organizacji Biegu Charytatywnego Fundacji Tesco pozyskano ponad 120 tys. zł - środki te przeznaczono na remont sali rehabilitacyjnej Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie. Tesco kontynuowało współpracę z Federacją Polskich Banków Żywności, przekazując do potrzebujących ponad 700 ton nadwyżek produktów żywnościowych (ekwiwalent 1,4 mln posiłków). Za zaangażowanie m.in. w tym obszarze Tesco otrzymało wyróżnienie „Dobroczyńca Roku” i Nagrodę im. Jacka Kuronia.

Firma ogłosiła także zmianę w sposobie zarządzania i organizacji pracy na czterech europejskich rynkach - w Czechach, Polsce, na Słowacji i na Węgrzech. Nowym zespołem zarządzającym kieruje David Morris.

David Morris powiedział:  „To był rok pełen wyzwań dla naszych europejskich rynków, udowodniliśmy jednak, jak wiele jesteśmy w stanie osiągnąć, gdy koncentrujemy się na potrzebach klientów. Zanotowaliśmy wzrost sprzedaży porównywalnej na przestrzeni roku w Czechach oraz poprawę wyników w Polsce, na Słowacji i na Węgrzech. Chciałbym podziękować wszystkim koleżankom i kolegom z Tesco za ogromne zaangażowanie dla naszych klientów.

Pomimo poprawy wyników sprzedaży, cały czas wyzwaniem pozostaje zyskowność. By poprawić konkurencyjność naszego biznesu i zapewnić jego długofalowy rozwój, ogłosiliśmy powstanie jednej jednostki biznesowej dla Polski, Czech, Słowacji i Węgier. Dzięki temu będziemy bardziej konkurencyjni, uprościmy naszą pracę i uwolnimy zasoby, by móc skupić się na naszych klientach. Korzystając z wiedzy i doświadczenia czterech europejskich rynków będziemy budować perspektywiczny biznes Tesco w Europie Środkowej”.

Dyrektorem zarządzającym Tesco w Polsce został mianowany Adam Manikowski.  Pracę w Tesco rozpoczął w styczniu 2013 r. jako dyrektor operacyjny w Chinach, zaś od lipca 2014 piastował stanowisko wiceprezesa ds. operacyjnych Tesco Polska. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w branży handlowej, w szczególności w obszarach marketingu oraz operacji sklepowych. Przed dołączeniem do Tesco pracował jako dyrektor marketingu w Jeronimo Martins, gdzie odpowiadał m.in. za proces rebrandingu sieci Biedronka. Jest absolwentem studiów MBA Uniwersytetu Illinois w Urbana-Champaign oraz uczestnikiem studiów DBA (Doctor of Business Administration) w Cranfield School of Management.