flickrlinkedin

Centrum Prasowe

Aktualności Biura Prasowego Tesco Polska

Wyniki finansowe Tesco Polska 2013-14

Grupa Tesco ogłosiła dziś wyniki za rok finansowy 2013/14. W Polsce firma kontynuowała działania mające na celu zaoferowanie klientom lepszych i wygodniejszych zakupów, co znalazło swoje odzwierciedlenie w poprawie wyników firmy na przestrzeni roku.

Uczyniliśmy kolejny krok w rozwoju Tesco Polska jako pierwszej multiformatowej sieci handlowej w Polsce, realizując milionową dostawę w serwisie Tesco Ezakupy oraz poszerzając jej zasięg o kolejne sześć regionów kraju.

Skoncentrowaliśmy się na rozwoju produktów z kategorii świeżej żywności. W 2013 r. w ofercie Tesco pojawiło się ponad 1000 nowych produktów, zaś klienci mogli korzystać z niższych cen dzięki kampanii „Ciach” oraz wybierać produkty marki Tesco objęte nową „Gwarancją Satysfakcji”.

Ryszard Tomaszewski, Prezes Tesco Polska: “Miniony rok to ciągła praca i starania, aby zakupy dla naszych klientów były jeszcze lepsze i przyjemniejsze. Dzięki kampanii cenowej „Ciach!” mogliśmy zaoferować klientom korzystniejsze ceny szerokiej gamy produktów. Stale udoskonalaliśmy naszą ofertę żywnościową, wprowadzając nowe produkty Tesco i Pewniaki. Zaoferowaliśmy także naszym klientom unikalną na polskim rynku Gwarancję Satysfakcji. Tesco Polska rozwijało się jako pierwszy multiformatowy detalista w kraju - dziś nasza usługa Tesco Ezakupy, czyli zakupy z wykorzystaniem Internetu oraz opcja „Zamów i Odbierz” dostępne są już dla co trzeciego polskiego klienta.”

Wyniki finansowe

Nowoczesny, multiformatowy handel • Poszerzyliśmy dostępność serwisu Tesco Ezakupy, czyli zakupów z wykorzystaniem Internetu, o kolejne sześć regionów kraju. W zasięgu usługi jest już niemal co trzeci Polak. Kilka dni temu dostarczyliśmy zamówione produkty do milionowego klienta. 99,5% naszych dostaw dociera do klientów na czas.

• Otworzyliśmy cztery nowe hipermarkety, dwa hipermarkety kompaktowe oraz sześć supermarketów.

• W ponad 300 sklepach Tesco działają elektroniczne etykiety cenowe, dające gwarancję zgodności cenowej przy półce i przy kasie. Na opakowaniach warzyw i owoców klienci mogą znaleźć kody QR kierujące do serwisu internetowego z dodatkowymi informacjami na temat produktów.

• W naszych sklepach działa już 70 restauracji Bistro, co czyni z Tesco największą w Polsce sieć samoobsługowych restauracji z jedzeniem na wagę. Naszych klientów zapraszamy do 43 restauracji Bistro, 2 Bistro Extra z powiększoną ofertą baru sałatkowego, lodów i mrożonych jogurtów oraz 25 punktów Bistro Light, z podstawową ofertą, działających pod szyldem „Grill”.

• Clubcard pozostaje liderem programów lojalnościowych w polskim handlu. W 2013 roku klienci mogli liczyć na kolejne atrakcyjne oferty, m.in. dodatkowe kupony dla grupy najbardziej lojalnych klientów czy specjalne zniżki przy zakupie produktów objętych akcjami rabatowymi.

• W 12 hipermarketach kompaktowych poszerzyliśmy asortyment i powierzchnię sprzedaży stoisk z popularną marką odzieżową F&F. W większości tych sklepów funkcjonują także działy z modą męską.

• Uruchomiliśmy nowe działy z akcesoriami domowymi i elektroniką w sześciu hipermarketach, rozpoczynając zmiany od sklepu w Tarnowie. Przebudowane stoiska są nowoczesne, funkcjonalne i atrakcyjne wizualnie oraz oferują nowe produkty.

Żywność i jakość produktów • Wprowadziliśmy unikalny na polskim rynku mechanizm „Gwarancji Satysfakcji” na wszystkie produkty z logo Tesco, dając klientom pewność co do jakości kupowanych produktów.

• W 2013 roku na półkach sklepów Tesco pojawiło się ponad 600 nowych „Pewniaków” (czyli markowych produktów w tej samej, niskiej cenie na co dzień) oraz ponad 450 nowych produktów marki Tesco.

• Dzięki kampanii cenowej „Ciach!” mogliśmy zaoferować naszym klientom jeszcze lepsze ceny szerokiej gamy produktów.

• W minionym roku wspieraliśmy produkty sezonowe, oferując klientom jeszcze lepsze ceny oraz mocno komunikując informacje dotyczące asortymentu w sklepach i w Internecie. W szczególności dotyczyło to warzyw i owoców – jabłek, pomidorów i owoców cytrusowych.

Tesco jako pracodawca • Otwarcie 12 nowych sklepów w ciągu roku 2013 oznaczało stworzenie 640 nowych miejsc pracy.

• 3000 osób brało udział w programach rozwojowych, przygotowujących do objęcia nowych stanowisk pracy. W strukturach firmy awansowało 550 pracowników.

• W lutym 2014 uruchomiliśmy nową platformę e-learningową dla naszych pracowników, oferując m.in. szkolenia z zakresu bezpieczeństwa żywności, oszczędzania energii, czy zarządzania elektronicznymi etykietami cenowymi.

• Grupa ponad 9000 pracowników, których dzieci są wieku szkolnym, otrzymała na przełomie sierpnia i września specjalne bony na zakup wyprawki szkolnej, łącznie oszczędzając ponad 900 000 zł.

Tesco i społeczeństwo • W październiku rozpoczęliśmy program przekazywania nadwyżek żywności bezpośrednio do Banków Żywności. Do końca roku finansowego 2013/14, z 22 sklepów biorących udział w akcji, przekazaliśmy potrzebującym 160 ton żywności.

• W Świątecznej Zbiórce Żywności przeprowadzonej w sklepach Tesco udało się pozyskać ponad 84 tony produktów żywnościowych. Tesco przekazało dodatkowe 20%, co oznacza, iż zbiórka zakończyła się wynikiem ponad 100 ton żywności dla potrzebujących.

• Ponad 6000 uczniów wzięło udział w programie Tesco dla Szkół. Jego tegoroczna edycja miała formę konkursu, w którym dzieci przygotowywały krótkie filmiki poruszające temat niemarnowania żywności.

• W inicjatywie „Pomóżmy zwierzętom przetrwać zimę” nasi klienci przekazali 25 tys. kilogramów karmy dla psów i kotów schroniskom dla zwierząt. Ponad 47 tys. osób wzięło udział w facebookowym konkursie – 10 schronisk, które uzyskały najwięcej głosów internautów, otrzymało od Tesco wsparcia finansowe w łącznej wysokości 35 tys. zł.