flickrlinkedin

Centrum Prasowe

Aktualności Biura Prasowego Tesco Polska

Tesco zmniejsza zawartość cukru w napojach

Mniej niż łyżeczka cukru w 100 mililitrach – to nowy standard wprowadzony przez Tesco w napojach marki własnej. Mniejsza zawartość cukru ma pomóc klientom w dokonywaniu zdrowszych wyborów podczas zakupów.

Tesco przeanalizowało skład 120 produktów, w 42 przypadkach zmieniając receptury – tak, by żaden napój marki własnej nie zawierał więcej niż 5 g dodanego cukru na 100 ml. Przed wprowadzaniem na półki, produkty poddano ocenie klientów – by zapewnić, że zmiana ilości cukru nie wiąże się ze zmianą smaku.

Najważniejsze dla nas było zapewnienie, że nasze napoje nadal świetnie smakują, a dodatkowo mają mniej cukru. Mamy nadzieję, że ta inicjatywa pomoże naszym klientom żyć odrobinę zdrowiej” – mówi Jamie Walker, dyrektor ds. produktów na Europę Środkową.

Według wytycznych Światowej Organizacji Zdrowia*, dzieci i dorośli powinni ograniczyć ilość przyjmowanego wolnego cukru, by stanowił on poniżej 10% łącznie spożywanych kalorii. Zmiana receptur napojów Tesco, oznacza iż klienci sieci w Europie Środkowej spożyją łącznie… 4 100 ton cukru mniej!

Mniej cukru to także mniej spożytych kalorii. Przykładowo, Tesco Cola z mniej niż 5 gramami cukru to 22 kalorie w 100 mililitrach. Podobne produkty popularnych marek dostarczają nieco powyżej 40 kalorii. Średnio, nowe napoje Tesco zawierają o 24% kalorii mniej.

Węglowodany, w tym cukry, są istotnym źródłem kalorii w diecie wielu konsumentów. Nadmierne spożycie kalorii ze wszelkich źródeł, nie tylko cukru, w połączeniu z niewielkim wydatkiem energetycznym, wiąże się ze zwiększonym ryzykiem wystąpienia otyłości co zwiększa ryzyko cukrzycy i chorób układu krążenia. Obniżanie zawartości cukru w napojach jest jednym z ważnych kroków do poprawy bilansu energetycznego codziennej diety” – mówi mgr Jadwiga Przybyłowska, ekspert ds. żywienia i dietetyki. „Przemysł żywnościowy ma ważną rolę do odegrania w promowaniu zdrowszego stylu życia i bardziej zbilansowanej diety, w tym czytania etykiet produktów, aby konsumenci bardziej świadomie  dobierali produkty, które spożywają na co dzień” – dodaje ekspert.

Nowe produkty wprowadzane były na półki w ciągu ostatnich miesięcy, aż do września. Obecnie wszystkie napoje Tesco mają nie więcej niż 5 g dodanego cukru na 100 ml.

* http://www.who.int/mediacentre/news/releases/2015/sugar-guideline/en/