flickrlinkedin

Centrum Prasowe

Aktualności Biura Prasowego Tesco Polska

Tesco z najwyższym odznaczeniem Odpowiedzialnych Firm 2017

11 maja został ogłoszony 11. Ranking Odpowiedzianych Firm 2017. Wśród najwyżej odznaczonych znalazło się Tesco Polska, które zostało docenione za jakość zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu.

To już 11. edycja Rankingu Odpowiedzialnych Firm. Wyniki zostały ogłoszone podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach na gali Rankingu Odpowiedzialnych Firm 2017 organizowanej przez Gazetę Prawną.

W tym roku zaszły istotne zmiany w rankingu – firmy zostały podzielone na  trzy poziomy zaawansowania, by jeszcze lepiej docenić najlepszych. Tesco Polska jako jedna z siedmiu firm w całej Polsce uplasowało się w grupie diamentowej. Jest to najwyższe odznaczenie przyznawane w 2017 roku.

Podejmując jakiekolwiek działania firma powinna wziąć pod uwagę to, jaki wpływ dana decyzja będzie miała na otoczenie. Powinniśmy działać tak, by nie tylko nie obciążać środowiska, w którym funkcjonujemy, a mieć na nie pozytywny wpływ. Ta idea przyświeca nam przez cały czas. Jest nam niezmiernie miło, że jest to coraz częściej dostrzegane i doceniane. To wyróżnienie świadczy o tym, że nasze działania są skuteczne – przyznaje Daria Kulińska, menadżer działu komunikacji Tesco Polska.

Ranking publikowany jest przez dziennik Gazetę Prawną, a jego partnerem merytorycznym jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Został on przygotowany przez Bolesława Roka z Centrum Etyki Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego i Jarosława Horodeckiego, a weryfikowany przez firmę Deloitte. Firmy były oceniane w skali od 1 do 100 pod kątem zrównoważonego rozwoju oraz odpowiedzialnych innowacji.

To nie jedyne wyróżnienie Tesco Polska z zakresu działań CSR w ostatnim czasie. Tesco zostało również docenione Białym Listkiem CSR przyznawanym przez tygodnik „Polityka”, który już po raz czwarty przyznał odznaczenie sieci.

Tesco Polska prowadzi szereg działań z zakresu społecznej odpowiedzialności. Jednym z flagowych projektów jest program grantowy „Decydujesz, pomagamy”, który skierowany jest do społeczności lokalnych. W ramach dwóch pierwszych edycji zostanie zrealizowanych prawie 300 różnych projektów, na które oddano ponad 10 milionów głosów. Sieć prowadzi również program „Od uprawy do potrawy”, który edukuje dzieci w zakresie pochodzenia żywności i zdrowego odżywiania. Jednym z głównych pionów działalności z zakresu CSR Tesco jest walka z marnowaniem żywności, prowadząc szereg działań mających na celu ograniczenie wyrzucania jedzenia, w tym przekazywanie nadwyżek żywności potrzebującym oraz wprowadzanie do sprzedaży produktów niewymiarowych, które standardowo nie są dopuszczane do sprzedaży.