flickrlinkedin

Centrum Prasowe

Aktualności Biura Prasowego Tesco Polska

Tesco opublikowało raport CSR „Strategia pomocnych gestów”

Tesco podsumowało swoje działania w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. Opublikowany dzisiaj raport "Strategia pomocnych gestów 2018/19" opiera się na trzech filarach strategii Tesco: Ludzie, Produkty i Miejsca.

W swoim raporcie Tesco kładzie nacisk na działania w obszarze ograniczania marnotrawienia żywności, zrównoważonych opakowań produktów i wspierania lokalnych społeczności. Tesco jest jedynym detalistą w Europie Środkowej publikującym dane o marnowaniu produktów spożywczych - w roku 2018/19 ilość odpadów żywnościowych zmniejszyła się w polskich operacjach o 12%. Sieć rozpoczęła również prace nad usunięciem z opakowań produktów marki własnej materiałów nie nadających się do recyklingu oraz przekazała granty o łącznej wartości 4 450 000 zł w pięciu edycjach programu grantowego "Decydujesz, pomagamy". Raport opisuje również działania Tesco w obszarze współpracy z dostawcami, promocji zdrowego trybu życia, jak również tworzeniu przyjaznej kultury pracy, wspierającej możliwości rozwoju i akceptującej różnorodność w miejscu pracy.

W Polsce Tesco rozpoczęło również testowanie aplikacji FoodCloud, wzmacniającej współpracę pomiędzy sklepami i lokalnymi organizacjami charytatywnymi odbierającymi nadwyżki żywności poprzez ułatwienie zarządzania procesem przekazywania nadwyżek. Firma angażuje się również w edukację - w ramach programu "Od uprawy do potrawy" blisko 23 tys. uczniów wzięło udział w „Ekspedycjach smaków czyli wycieczkach edukacyjnych do sklepów, w trakcie których mogli poszerzyć swoją wiedzę o pochodzeniu żywności i ograniczania jej marnowania.

Koleżanki i koledzy w Tesco mogą być dumni z wielkiego wysiłku, który wkładamy w pracę na rzecz  naszych klientów, lokalnych społeczności i naszych partnerów - powiedział Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska. - Tylko wtedy, gdy podsumujemy wszystkie nasze działania, możemy zobaczyć, jak duży i pozytywny wpływ niesie nasza działalność. Chcę podziękować wszystkim koleżankom i kolegom z Tesco za ich zaangażowanie. Będziemy kontynuować nasze działania, ponieważ wierzę że każdy, nawet najmniejszy pomocny gest ma wielkie znaczenie.

Pełny raport można zobaczyć tutaj.