flickrlinkedin

Centrum Prasowe

Aktualności Biura Prasowego Tesco Polska

Świeże soki i smoothie Tesco w nowych, bardziej przyjaznych środowisku opakowaniach

Tesco wprowadza na sklepowe półki świeże soki i smoothie, których opakowania wykonane są w 30% i 50% z r-PET – ponownie przetworzonego plastiku. To kolejny krok sieci w ograniczaniu wpływu opakowań plastikowych na środowisko.

Chłodzone soki i smoothie Tesco są już dostępne w nowej, odmienionej formie. Zmiana, choć na pierwszy rzut oka niezauważalna dla klienta, niesie za sobą większe korzyści dla środowiska. Butelki w opakowaniach 250ml oraz 1l wykonane są w 30% z odzyskanego materiału, natomiast butelki 750ml posiadają w składzie opakowania 50% plastiku z recyklingu. Używany w produkcji materiał r-PET to poliester produkowany ze zużytych plastikowych opakowań, głównie butelek po napojach. Dzięki temu wykorzystywany w produkcji materiał pochodzi z już przetworzonych odpadów, a dodatkowo nadaje się do ponownego wykorzystania, przyczyniając się do tworzenia idei obiegu zamkniętego.

Zmiana receptur opakowań soków i smoothie Tesco oznacza rocznie ponad 9 ton mniej plastiku w skali kraju.

Jak wynika z analiz PlasticsEurope[1], w 2017 roku w Europie wyprodukowanych zostało aż 64,4 milionów ton opakowań plastikowych. Spośród nich 7,4% przypada na opakowania PET. Jak pokazują badania, z każdym rokiem zwiększa się świadomość odnośnie wpływu opakowań na środowisko. W latach 2006 - 2016 nastąpił wzrost recyklingu opakowań plastikowych aż o 74%.

Chcemy pomagać naszym klientom dokonywać świadomych i odpowiedzialnych wyborów. Jak wcześniej deklarowaliśmy, będziemy zmniejszać wpływ opakowań  na środowisko. Nowa oferta soków i smoothie jest tego najlepszym przykładem  – mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco.

Na początku roku Tesco zobowiązało się, że do 2025 roku wszystkie opakowania produktów marki własnej będą możliwe do recyklingu bądź ponownego wykorzystania, a wcześniej - do końca 2020 roku, ze składów opakowań Tesco zostaną wyeliminowane materiały nienadające się do przetworzenia. Firma chce także ograniczać skalę odpadów opakowaniowych w sklepach. Tesco będzie również rozwijać współpracę z detalistami, producentami i ekspertami z obszaru opakowań, aby wspólnie maksymalizować skalę odzysku, przetwarzania i ponownego wykorzystania materiałów.

 

 

[1] Żródło: raport Plastic Europe „Tworzywa sztuczne – fakty 2018r.” https://www.plasticseurope.org/pl/resources/publications/619-plastics-facts-2018