flickrlinkedin

Centrum Prasowe

Aktualności Biura Prasowego Tesco Polska

Stevie Awards dla programu niemarnowania żywności Tesco

Tesco zostało laureatem 16. edycji konkursu International Business Awards w kategorii „Corporate Social Responsibility Program of the Year – in Europe”. Sieć handlowa została wyróżniona srebrem za kampanię przeciw marnowaniu jedzenia. To już ósma na przestrzeni ostatnich dwóch lat nagroda dla Tesco za działania w ramach zrównoważonego rozwoju.  

Jury konkursowe doceniło realizowane przez Tesco w Europie Środkowej działania przeciw marnowaniu żywności.

Kampania Tesco znalazło się w towarzystwie najlepszych projektów firm i organizacji z 74 państw z całego świata, wybranych z ponad 4 000 zgłoszeń. Laureaci Stevie Awards zostali wyłonieni w 16 kategoriach w trakcie trzymiesięcznego głosowania jury, złożonego z międzynarodowych specjalistów i ekspertów branżowych. Przyznawane już po raz szesnasty International Business Awards to najbardziej prestiżowe wyróżnienia w międzynarodowym świecie biznesu. Statuetki Stevie były wręczane laureatom konkursu podczas gali w Wiedniu, która odbyła się 19 października.

Walka z marnowaniem żywności na wielu płaszczyznach

Tesco od lat prowadzi zintegrowane działania mające na celu zmniejszenie skali marnowania żywności. Poczynając od poprawy procesów prognozowania i zamawiania produktów do sklepów, poprzez rezygnację z promocji „2 w cenie 1” w kategorii warzyw i owoców i wprowadzenie oferty Perfectly Imperfect – nieidealnych warzyw i owoców, po rozwinięty i regularny program przekazywania nadwyżek żywności ze sklepów. Całościowe spojrzenie na problem marnowania żywności obejmuje też pracę z dostawcami oraz edukowanie pracowników, klientów, i dzieci.

Nagroda to zawsze miły akcent doceniający codzienną pracę” - mówi Daria Kulińska, menedżer ds. komunikacji Tesco Polska. „Wyróżnienie Stevie Awards to efekt zaangażowania w walkę z marnowaniem tysięcy osób, wśród których na szczególne wyróżnienie zasługują pracownicy Tesco. Dziękujemy.”

W Polsce Tesco jest blisko osiągnięcia celu redukcji skali marnowania o połowę, na długo przed granicą 2030 roku wyznaczoną w Celach Zrównoważonego Rozwoju.

Działania na wielu obszarach

W ramach strategii firmy -  Little Helps Plan – opierającej się na trzech filarach: „ludzie”, „produkty” i „miejsca”, prowadzone są działania, które bezpośrednio kreują pozytywne zmiany w otoczeniu. Przeciwdziałanie marnowaniu żywności, wspieranie lokalnych społeczności, poprawa zdrowia czy dostarczanie przyjaznych środowisku, wysokiej jakości produktów w atrakcyjnych cenach to jedne z kluczowych priorytetów sieci. Strategia Pomocnych Gestów motywuje do budowania firmy, w której wszyscy pracownicy traktowani są równo, klienci podejmują zdrowsze decyzje zakupowe i cieszą się ze zrównoważonych produktów w przystępnej cenie.

Więcej informacji o strategii CSR-owej Tesco można znaleźć w raporcie