flickrlinkedin

Centrum Prasowe

Aktualności Biura Prasowego Tesco Polska

Prostszy wybór dla klientów

Tesco upraszcza ofertę, wprowadzając nowe produkty i rezygnując z tych, które cieszyły się mniejszym zainteresowaniem kupujących. Jak informuje detalista, stałe zmiany w ofercie są odpowiedzią na ciągle zmieniające się potrzeby polskich klientów i chęć oferowania najlepszych produktów na rynku. Pierwszą kategorią produktów, w której wprowadzono zmiany są Kawy i Herbaty, zaś dalszy przegląd oferty we wszystkich kluczowych kategoriach spożywczych zaplanowano na lata 2017 i 2018.

„Nasi klienci mówią nam, iż poszukują odpowiedniej równowagi pomiędzy szerokością oferty i wygodą robienia zakupów”- mówi Jamie Walker, dyrektor ds. produktów na Europę Środkową.  „Wiemy, jak szybko zmieniają się oczekiwania klientów i chcemy, by miały one odzwierciedlenie w naszej ofercie. Dlatego przyglądamy się kluczowym kategoriom produktów i wspólnie z naszymi dostawcami wybieramy najlepsze produkty na rynku - włączając w to lokalne i międzynarodowe marki, jak również  innowacyjne produkty naszych marek własnych.”

W październiku Tesco zakończyło proces zmian w kategorii Kawy i Herbaty na rynkach Europy Środkowej. Całkowita liczba linii zmniejszyła się o 20%, jednakże klienci mogą wybierać spośród średnio 133 nowych produktów w każdym z krajów regionu. Wprowadzenie nowych kaw palonych, kaw ziarnistych i herbat owocowych marki Tesco poprzedzone było kampanią reklamową w telewizji,  prasie i kanałach wewnętrznych sieci.

„Nowa, uproszczona oferta jest wynikiem szczegółowej analizy. To produkty o największym znaczeniu dla naszych klientów, którzy są w centrum wszelkich zmian, jakie wprowadzamy. Efektem naszej pracy jest właściwa gama produktów – tych, których poszukują nasi klienci. To produkty polskie, międzynarodowe oraz te, które powstają pod markami Tesco” – dodaje dyrektor Tesco.

Zmiany w ofercie wiążą się ze ścisłą współpracą z dostawcami. Dla wielu z nich jest to szansa wprowadzenia do oferty Tesco nowości rynkowych czy rozwoju nowych produktów marek własnych.

„Proces ten pomaga nam budować asortyment oparty bezpośrednio na potrzebach klientów. Wymaga to dokładnych badań, eksperckiej wiedzy i zaangażowania – po stronie zespołu ds. produktów Tesco oraz po stronie naszych partnerów biznesowych. To plan długofalowy, który chcemy wprowadzać płynnie i stopniowo. Wierzę, że nasi polscy klienci dostrzegą pozytywne zmiany, jakie pojawiać się będą w naszej ofercie” - dodaje Jamie Walker.