flickrlinkedin

Centrum Prasowe

Aktualności Biura Prasowego Tesco Polska

Ponad 5,25 mln głosów na lokalne projekty w VI edycji programu „Decydujesz, pomagamy”

W VI edycji programu „Decydujesz, pomagamy” Polacy oddali ponad 5,25 mln głosów i wybrali 375 najciekawszych inicjatyw społecznych, które korzystnie wpłyną na najbliższe otoczenie. Program grantowy nakierowany na aktywizację społeczności pokazuje, jak duże znaczenie ma działalnie globalnej firmy w sferze lokalnej.

„Każdy, nawet najmniejszy pomocny gest ma wielkie znaczenie” to wartość leżąca u podstaw Strategii Pomocnych Gestów Tesco. Program „Decydujesz, pomagamy” jest odpowiedzią na oczekiwania, by duże firmy były odpowiedzialnym członkami lokalnej społeczności i wspiera potrzeby mieszkańców w Polsce realizowane w ramach projektów mogących dotyczyć m.in. edukacji, promocji zdrowego stylu życia, rewitalizacji przestrzeni miejskich, aktywizacji osób starszych, działań na rzecz zwierząt i środowiska naturalnego czy pielęgnowania lokalnych tradycji.

Na potrzeby programu mapa Polski została podzielona na 125 mikroregionów. W każdym z nich od 17 czerwca do 14 lipca odbyło się głosowanie w sklepach. To klienci  Tesco zadecydowali, która z trzech organizacji powinna dostać grant w wysokości 5 000 zł, 3 000zł lub 1 000zł. 

W szóstej edycji wsparcie otrzymało 375 inicjatyw społecznych w całej Polsce. Podczas głosowania klienci sklepów Tesco oddali łącznie 5 254 335 głosów na zakwalifikowane projekty.

"Liczba głosów i zaangażowanie w każdej edycji utwierdzają nas w przekonaniu, że Decydujesz, pomagamy to program ważny dla naszych klientów, pracowników i osób chcących zmieniać swoje najbliższe otoczenie. Postawiliśmy sobie ambitne cele w obszarze wsparcia lokalnego i cieszy nas, że możemy być częścią realnych zmian w tych społecznościach" - mówi Daria Kulińska, dyrektor ds. komunikacji Tesco.

Aktywna promocja kluczem do sukcesu

W ramach VI edycji programu przyznano również 5 dodatkowych grantów w wysokości 2 000 zł dla laureatów konkursu na promocję. Aktywne działania w Social Mediach, promocja w sklepach Tesco czy nawiązanie współpracy z lokalnymi mediami zostały nagrodzone ekstra dofinansowaniem, które organizacje mogą przeznaczyć na cele ogólne statutowe lub na działania związane z projektem realizowanym w ramach programu „Decydujesz, pomagamy”.

Już od 3 lat Tesco wspiera organizacje pozarządowe

Od 2016 roku odbyło się sześć edycji programu „Decydujesz, pomagamy”. W ciągu trzech lat Tesco wraz z Fundacją Tesco wsparło 1 565 projektów społecznych, które w otwartym głosowaniu, wybrali klienci sklepów – oddając w sumie aż 32 000 606 głosów. Od IV edycji programu wsparcie finansowe zostaje zapewnione wszystkim organizacjom, które dostaną się do etapu głosowania. Tym samym w każdym z mikroregionów przyznawane są granty wysokości 5 000, 3 000 lub 1 000 złotych.