flickrlinkedin

Centrum Prasowe

Aktualności Biura Prasowego Tesco Polska

Nasz sport narodowy, czyli jak grilluje Polak

Ulubione letnie zajęcie Polaków? Oczywiście grillowanie. Aż trzech na czterech spośród nas regularnie degustuje karkówkę i kiełbaski z rusztu*.  To także najbardziej „demokratyczna” forma spędzania wolnego czasu – grillują panie i panowie, mieszkańcy miast, miasteczek i wsi.

Temperatura systematycznie rośnie, sezon grillowy już w pełni. Jak często grillujemy lub jesteśmy gośćmi grillowania? Niemal co czwarty Polak (24%) grilluje 2-3 razy w miesiącu, a kolejne 23% Polaków cieszy się wspólnym grillowaniem raz w miesiącu. 6% Polaków na stałe włączyło produkty z grilla do swojej letniej diety – ci rozpalają ruszt co najmniej raz w tygodniu.

Polska młodzież grilluje

Szczególnymi miłośnikami grillowania są ludzie młodzi. W gronie osób w wieku 20-29 lat, 74% z nich grilluje przynajmniej raz w miesiącu, a tylko co dziewiąty (11%) nie grilluje w ogóle. I choć rozpalanie grilla wydaje się pozornie męskim zajęciem, to mimo wszystko kobiety (75%) grillują częściej niż mężczyźni (72%).

Jesteśmy coraz wygodniejsi. Już co trzeci Polak (34%) szykując się do grillowania korzysta z gotowych produktów, jak np. karkówka w marynacie czy polędwiczki z kurczaka w przyprawach. 26% używa ich podczas grillowania, a 8% korzysta wyłącznie z gotowych zestawów. Cały czas jednak  większość z nas, bo aż 66% woli samodzielnie przygotowywać produkty do grillowania. Z myślą o tych miłośnikach grillowania przygotowaliśmy nową ofertę produktów Tesco Grill – blisko 30 mieszanek przypraw, marynat, sosów, ketchupów, musztard i dressingów, które wzbogacą smak naszych potraw – mówi Michał Sikora z biura prasowego Tesco Polska.

Owoce bez szans z karkówką

Na ruszcie najczęściej gości mięso. Zdecydowanym liderem jest wciąż kiełbasa, która regularnie pojawia się na stołach niemal dziewięciu na dziesięciu grillujących (88%). Chętnie grillujemy także mięso wieprzowe – czyli przede wszystkim popularną karkówkę – (62%) i drób (55%). Zaskakująco niskie miejsca zajęła kaszanka, którą wybiera tylko jeden na stu grillujących.

Grill to jednak nie tylko mięso. Już 29% spośród nas regularnie grilluje warzywa, a co piąty (20%) – ryby. Listę produktów zamykają owoce (5%) i grzyby (3%).

Czosnek i piwo

Spośród dodatków, na naszych stołach najczęściej gości pieczywo (79%) i sosy, ketchupy i musztardy (70%). Ulubionym smakiem dodatków jest czosnkowy, preferuje go ponad połowa Polaków (54%). Lubimy także smak pomidorowy (37%) i majonezowy (30%). Smak pikantny bardziej lubią mężczyźni (30%) niż kobiety (22%). By nieco złagodzić ciężkie grillowe smaki, przygotowujemy sałatki lub surówki (58% badanych). 5% ankietowanych na ruszt wrzuca także owoce.

Najpopularniejszym grillowym napojem jest piwo, po które sięga 77% Polaków. Czterech na dziesięciu badanych preferuje napoje bezalkoholowe. Na niektórych stołach goszczą także mocniejsze alkohole (27%) i wino (13%).

Wśród grillujących możemy łatwo wyróżnić miłośników charakterystycznych smaków. Przykładowo, osoby grillujące drób najchętniej dobierają do niego po pieczywo i słodkie przekąski. Ci zaś, którzy grillują „lżejsze” warzywa i ryby, sięgają również po sałatki i napoje bezalkoholowe.

 

 

* - Badanie zostało przeprowadzone przez TNS Polska na zlecenie Tesco Polska w dniach 24-29 kwietnia 2015 r. metodą wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo (CAPI) na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1000 Polaków w wieku 15 lat i więcej