flickrlinkedin

Centrum Prasowe

Aktualności Biura Prasowego Tesco Polska

Mniejsza sałata, mniej zmarnowanej żywności

Po trudnym dla dostawców sezonie, Tesco testowo wprowadza do sprzedaży dodatkowy wolumen sałaty lodowej. Dzięki temu, klienci będą mogli kupić produkt, który bez wsparcia sieci najprawdopodobniej zostałby zmarnowany.

Zimne i deszczowe noce to niesprzyjające warunki dla producentów sałaty lodowej. Pod koniec sezonu, producenci muszą borykać się z problemem dużej ilości sałaty o mniejszym rozmiarze. Tymczasem klienci i sieci handlowe przyzwyczaili się do określonego rozmiaru i wagi główek sałaty. Chcąc zachęcić klientów do zakupu mniejszego, ale równocześnie spełniającego wszelkie standardy jakościowe produktu, Tesco zaoferuje główki sałaty lodowej w niższej cenie.

Testowa sprzedaż w 15 hipermarketach potrwa do końca tego tygodnia lub do wyczerpania zapasów. Sałata oferowana będzie w o 40% niższej cenie  - 1,49 zł za główkę. Lodowa sałata dołączy do gamy „nieidealnych” owoców i warzyw „Perfectly Imperfect”.

Proponowane przez nas produkty spełniają wszystkie wymagania jakościowe. Są po prostu mniejsze, więc nie byłyby oferowane w sprzedaży detalicznej, jako że klienci przyzwyczajeni są do innego rozmiaru i wagi. My zaś chcemy zachęcić ich do zakupu także mniejszej sałaty, co pomoże nam wspólnie walczyć z marnowaniem żywności” – wyjaśnia Małgorzata Lipka, menedżer kategorii w zespole ds. produktów Tesco.

Testowa sprzedaż „nieidealnej” sałaty jest kolejnym przykładem zaangażowania Tesco w kwestię walki z marnowaniem żywności. Kilka tygodni temu firma dodała do asortymentu „Perfectly Imperfect” sezonową paprykę i ogórki. Tesco ogłosiło również rezygnację z promocji typu „kup jeden, drugi dostaniesz gratis” w kategorii warzyw i owoców, by zmniejszyć skalę niepotrzebnych strat żywności w gospodarstwach domowych.

 

AKTUALIZACJA 16.10.2017

Sprzedaliśmy ponad 4000 główek sałaty - innymi słowy tyle właśnie „nieidealnej” sałaty uratowaliśmy przed zmarnowaniem.