flickrlinkedin

Centrum Prasowe

Aktualności Biura Prasowego Tesco Polska

Dzielmy się tym, co dobre - Świąteczna Zbiórka Żywności w Tesco

Federacja Polskich Banków Żywności i Tesco organizują 21. Świąteczną Zbiórkę Żywności. W dniach 1-3 grudnia, klienci sieci będą mieli okazję przyłączyć się do akcji i podzielić tym, co dobre. Tesco, aby wesprzeć najbardziej potrzebujących dołoży 20% wartości zebranych produktów. Po raz drugi do akcji dołącza także modowa marka F&F.

O tej porze roku naszą uwagę skupia świętowanie przy wspólnym stole, zastawionym ulubionymi daniami. Niestety, wiele rodzin nie może pozwolić sobie na przygotowanie nie tylko ulubionych, ale jakichkolwiek potraw. Tesco nie pozostaje obojętne problemom związanym z żywnością i zobowiązuje się wspierać społeczności, w których żyją pracownicy i klienci. Tym samym zachęca do dołączenia do akcji i pomagania potrzebującym.

W Polsce klienci mogą dołączyć do akcji od 1 do 3 grudnia we wszystkich sklepach sieci Tesco. Aby pomóc potrzebującym spędzić radosne święta, wystarczy włożyć do specjalnych koszty zbiórkowych produkty spożywcze, takie jak mleko o przedłużonej trwałości, cukier, mąkę, olej, konserwy i żywność dla niemowląt. W razie wątpliwości, wolontariusze w sklepach odpowiedzą na wszelkie pytania dotyczące produktów żywnościowych kwalifikujących się do zbiórki.

„Wzorem ubiegłych lat, po zakończeniu akcji  przekażemy Bankom Żywności darowiznę w kwocie 20% całkowitej wartości zebranych produktów. Jesteśmy jedyną siecią sklepów oferująca takie dodatkowe wsparcie w ramach Świątecznej Zbiórki” – mówi Daria Kulińska, dyrektor ds. komunikacji Tesco Polska.

W tym roku sieć Tesco do wspólnego pomagania zaprosiło także swoich dostawców. Na terenie Polski, Słowacji, Czech i Węgier do świątecznych zbiórek żywności dołączyła firma Nordzucker. „Co roku staramy się poszerzać skalę pomocy. Mamy bardzo aktywnych pracowników wspierających te działania, a teraz zaczynają dołączać do nas także partnerzy biznesowi. Dzięki ich zaangażowaniu do potrzebujących trafi jeszcze więcej produktów” – dodaje Daria Kulińska.

Podczas ubiegłorocznej akcji klienci sieci sklepów Tesco w Polsce przekazali łącznie 101 ton żywności, czyli o 25% więcej niż w 2015 roku. Oznacza to, że do potrzebujących trafiła żywność, pozwalająca przygotować aż 240 476 posiłków.

Podobnie jak we wcześniejszych latach, wszystkie 4 kraje Tesco Europe dołączą do świątecznego zbierania żywności dla potrzebujących. Darowizny będą zbierane we współpracy z lokalnymi bankami żywnościowymi także na Węgrzech, Słowacji oraz w Czechach. W ubiegłym roku w Europie Środkowej w 780 sklepach udało się łącznie zebrać 462 tony żywności, wystarczające na ponad 1,15 miliona posiłków.

Marka modowa dostępna w Tesco – F&F po raz drugi wprowadziła do sprzedaży kolekcję świątecznych produktów „Czapka z sercem”, aby również angażować się we wspieranie pracy Banków Żywności. W tym roku ponownie przekaże równowartość 1 euro ze sprzedaży każdej czapki ze świątecznej kolekcji.