flickrlinkedin

Centrum Prasowe

Aktualności Biura Prasowego Tesco Polska

Wyniki półroczne Tesco Polska i Grupy Tesco 2013/14

2013-10-02

Tesco Polska oraz Grupa Tesco podsumowują pierwszą połowę roku finansowego 2013/2014*. Sprzedaż Grupy Tesco (z VAT) wzrosła o 2,0% do 35,6 mld funtów. W Polsce, sprzedaż porównywalna spadła w drugim kwartale roku finansowego 2013/14 o 4,5%, wobec spadku o 8,2% w pierwszym kwartale.

Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska, komentując wyniki, powiedział: Podobnie jak w przypadku wielu polskich firm, również na nasze wyniki finansowe w pierwszej połowie roku duży wpływ miała trudna sytuacja gospodarcza. Wprowadziliśmy zatem w życie plany, które pomagają nam lepiej dostosowywać się do nowych warunków na rynku. Cieszę się, że te właśnie działania oraz rozpoczęte inwestycje już zaczynają przynosić korzyści naszym klientom. Skoncentrowaliśmy się na ciągłej pracy nad podwyższaniem jakości żywności i rozwojem innowacyjnych kanałów sprzedaży, jak Tesco Ezakupy. Rozwijamy program Clubcard, markę modową F&F i inwestujemy w unowocześnianie naszych sklepów. To znalazło już swoje odzwierciedlenie w poprawie wyników na przestrzeni pierwszych sześciu miesięcy tego roku i pozwoli nam wrócić na ścieżkę wzrostu w jego drugiej połowie.

Wyniki finansowe Grupy Tesco

•    Sprzedaż Grupy Tesco (z VAT) wzrosła o 2,0% do 35,6 mld funtów. Przy stałych kursach walut, sprzedaż wzrosła o 0,5% (bez stacji paliw) i o 0,9% (z uwzględnieniem stacji paliw).
•    Zysk handlowy Grupy wyniósł 1,6 mld funtów – to efekt poprawy sytuacji w Wielkiej Brytanii i wyzwań na rynkach europejskich.
•    Analiza biznesu w Stanach Zjednoczonych zakończona sprzedażą sieci Fresh&Easy firmie Yucaipa.
•    Zawiązane partnerstwo z CRE, zapewniające Tesco 20% udziałów w czołowej firmie handlowej na rynku chińskim.


Wyniki finansowe - Polska

 

Jakość produktów i oferta żywności

•    W kampanii "Ciach!" Tesco obniżyło ceny niemal 5000 linii produktów, głównie żywnościowych, poprawiając tym samym ofertę cenową dla klientów.  
•    Firma rozwijała gamę produktów z kategorii świeżej żywności, skupiając się na warzywach i owocach. Poszerzono ofertę sezonową, oferując nową gamę sałatek, arbuzów i polskich pomidorów, z trzema wcześniej niedostępnymi gatunkami.
•    Oferta produktów żywnościowych została poszerzona o 200 nowych linii, w tym świeże sałatki, ciastka i napoje marki Tesco.
•    Oferta ponad 100 produktów marki Tesco, polecanych przez znanego krytyka kulinarnego Roberta Makłowicza, poszerzyła się o kolejne 8 artykułów. Wśród nich znalazły się m.in. kiełbaski na grilla produkowane według oryginalnej niemieckiej receptury, musztardy i crostini.  
•    Asortyment piekarni został poszerzony o kolejne świeżo odpiekane produkty. W 23 sklepach został zmieniony układ i wygląd całych stoisk.

Wielokanałowość  

•    Tesco staje się pierwszą w Polsce w pełni wielokanałową siecią sklepów. Usługa Tesco Ezakupy w pierwszej połowie tego roku została uruchomiona w Lublinie, Opolu, Kielcach i Szczecinie. Już ponad 25% Polaków jest w zasięgu usługi i ma możliwość zrobienia zakupów w Tesco z wykorzystaniem Internetu.
•    We wszystkich sklepach obsługujących Ezakupy została uruchomiona usługa „Zamów i Odbierz”. Oznacza to, iż klienci mogą zamówić swoje sprawunki przez Internet i odebrać je osobiście w sklepie.
•    W dziewięćdziesięciu sklepach Tesco zostały zainstalowane elektroniczne etykiety cenowe gwarantujące jeszcze bardziej precyzyjne informacje o cenach.
•    Trzy miliony Polaków regularnie korzysta z benefitów programu Clubcard. Najbardziej aktywni z nich zostali nagrodzeni dodatkowymi spersonalizowanymi kuponami zniżkowymi na najczęściej kupowane produkty.
•    Marka modowa F&F zyskuje coraz większą popularność wśród Polaków. Poza rozwojem nowych kolekcji, Tesco zainwestowało w powiększenie i przebudowę stoisk z odzieżą i akcesoriami w mniejszych sklepach.

Unowocześnienia w sklepach

•    W ostatnim półroczu Tesco otworzyło pięć nowych sklepów, w tym trzy hipermarkety. Przebudowa sklepu w Warszawie przy ul. Górczewskiej do formatu Extra pozwoliła znacznie wzmocnić asortyment świeżej żywności, powiększyć stoisko F&F oraz otworzyć największą w Polsce samoobsługową restaurację Bistro.
•    Liczba samoobsługowych restauracji Bistro powiększyła się o kolejne 7 placówek, zwiększając całkowitą liczbę Bistro i odświeżonych działów Grill do ponad 60.
•    Korzystając z informacji z programu Clubcard, Tesco dostosowuje sklepy i ich asortyment do potrzeb lokalnych społeczności.
•    W hipermarkecie w Tarnowie został uruchomiony nowy koncept stoiska F&F Home. Dla wygody klientów, stoisko zostało podzielone na osobne sekcje z akcesoriami kuchennymi, akcesoriami na stół, tekstyliami domowymi i artykułami sezonowymi.

Tesco jako pracodawca

•    Tesco oferuje konkurencyjne wynagrodzenie i pakiet świadczeń dodatkowych. Przekazując bony pieniężne w sezonie zakupów szkolnych, firma pomogła prawie 14 000 dzieci pracowników w przygotowaniu szkolnych wyprawek.
•    Zakończony został program stypendialny Fundacji Tesco, skierowany do dzieci pracowników. Fundacja przekaże ponad 172 000 zł na stypendia dla 115 dzieci pracowników Tesco.

Tesco jako firma odpowiedzialna społecznie

•    W tym roku Tesco wprowadziło nową wartość, jaką kieruje się w swoim działaniu na całym świecie: „Wykorzystujemy nasze możliwości dla dobrych celów”. Jej trzy najważniejsze filary to: tworzenie możliwości dla młodych ludzi, promowanie zdrowego stylu życia oraz walka z marnowaniem żywności.
•    W ramach pierwszej edycji swojego programu dożywiania, Fundacja Tesco Dzieciom sfinansowała  100 000 posiłków dla dzieci w potrzebie. Uczestnicy programu mogli również wziąć udział w zajęciach na temat zdrowego odżywiania.
•    Drugi Bieg Charytatywny Fundacji Tesco Dzieciom spotkał się z ogromnym wsparciem od władz lokalnych. W biegu pod patronatem Prezydenta Krakowa i Wojewody Małopolskiego wzięło udział ponad 800 osób. Wszystkim uczestnikom i sponsorom udało się w sumie zebrać ponad 57 000 zł dla Szpitala Dziecięcego w Krakowie.
•    W ramach programu „Pracownia Talentów”, Fundacja Tesco Dzieciom przekazała ponad 250 000 zł na 42 lokalne programy edukacyjne, doskonalące umiejętności dzieci i młodzieży.
•    Przy wsparciu Fundacji Tesco, Fundacja Happy Kids otworzyła dwa nowe rodzinne domy dziecka.
•    Program Tesco dla Szkół został wyróżniony międzynarodową nagrodą International Impact Award za Najlepszy Program dla Społeczności.
•    Tesco znalazło się na 7 miejscu Rankingu Odpowiedzialnych Firm, o 16 pozycji wyżej w porównaniu z poprzednim rokiem.

 

-----


Tesco jako pierwsza sieć sklepów w Polsce wdraża program niemarnowania i przekazywania żywności

2013-10-16

16 października 2013 r., gdy na całym świecie obchodzony jest Światowy Dzień Żywności, w Polsce ruszają pierwsze dostawy produktów spożywczych podarowanych przez Tesco dla Federacji Polskich Banków Żywności. Żywność ze sklepów Tesco będzie trafiać do najbardziej potrzebujących podopiecznych Banków Żywności.

Tesco Polska jest czołową siecią sklepów samoobsługowych działającą na polskim rynku. Szyldem Tesco opatrzonych jest ponad 450 sklepów, do których należą zarówno hipermarkety, jak i małe osiedlowe supermarkety. Tesco zatrudnia w Polsce prawie 30 000 pracowników i aktywnie przyczynia do gospodarczego rozwoju regionów inwestując w lokalne produkty i dostawców. Szacunek wobec żywności jest integralną częścią strategii marki Tesco i polityki społecznej odpowiedzialności firmy, zarówno na poziomie globalnym, jak i lokalnym. W oparciu o tę strategię oraz wieloletnie doświadczenia, Tesco wdraża nowatorski projekt „Tesco. Oszczędzam. Nie marnuję. Przekazuję”. Celem programu jest ograniczanie strat żywności oraz przekazywanie jej potrzebującym, dzięki wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań i strategicznej współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności oraz redukcja zjawiska marnowania żywności poprzez edukację dostawców oraz klientów sieci.

Długoletnia współpraca z Bankami Żywności

Tesco Polska od 13 lat współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności, włączając się w ogólnopolskie zbiórki Federacji i pozyskując ok. 10% wolumenu rocznej zbiórki w Polsce.

W październiku 2013 r. Tesco nawiązało strategiczne partnerstwo z Federacją Polskich Banków Żywności, jako pierwsza polska sieć handlowa, wykorzystując nowe możliwości otwarte przez zmianę ustawy o opodatkowaniu przekazywania żywności na cele charytatywne. Dzięki tej współpracy pełnowartościowa żywność stanowiąca nadwyżkę, jakiej sklep nie zdąży sprzedać przed upływem terminu przydatności do spożycia, będzie przekazywana najbardziej potrzebującym. Pionierski program przekazywania żywności rusza w wersji pilotażowej 16 października i, po wypracowaniu bezpiecznych, gwarantujących zachowanie najwyższych standardów i jakości procedur, będzie stopniowo rozszerzany na sklepy Tesco w całym kraju.

W Tesco wierzymy, że żaden produkt żywnościowy nie powinien się zmarnować. Poprzez nawiązanie strategicznego partnerstwa z Federacją Polskich Banków Żywności, żywność ze sklepów Tesco
w Polsce będzie trafiać do najbardziej potrzebujących
– mówi Czesław Grzesiak, Wiceprezes Zarządu Tesco Polska. Proces przekazywania żywności wymaga od sieci dużego zaangażowania, a każdy jego etap musi być zgodny z polityką jakości Tesco. Cieszymy się, że wspólnie z Federacją Polskich Banków Żywności, Tesco – jako pierwsza sieć handlowa w Polsce – wypracowuje efektywne rozwiązania na tym polu. Bycie liderem zobowiązuje, dlatego przekazywanie żywności będzie wspierać szereg inicjatyw skierowanych do naszych partnerów biznesowych, w tym dostawców oraz klientów sieci.

16 października 2013 r. sieć Tesco podarowała ponad tonę produktów Bankowi Żywności SOS w Warszawie, m.in. warzywa, owoce i artykuły spożywcze sypkie.

Edukacja w zakresie niemarnowania żywności

Straty powstałe na poziomie dystrybucji są tylko niewielką częścią żywności, jaka rocznie marnuje się w Polsce. Najwięcej żywności marnuje się bowiem w domach konsumentów oraz u producentów, dlatego też Tesco aktywnie włącza się w edukację zarówno swoich klientów, jak i dostawców. Tegoroczna, 11. już edycja flagowego programu z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu Tesco Polska, Tesco dla Szkół, została w całości poświęcona edukacji dzieci i młodzieży w zakresie odpowiedzialnego podejścia do Żywności. Przebiega pod hasłem Tesco dla Szkół – „Talent do niemarnowania” i została objęta patronatem merytorycznym Federacji Polskich Banków Żywności. Uczniowie szkół podstawowych i gimnazjalnych z całej Polski uczą się zasad niemarnowania żywności poprzez zabawę, w ramach sprawdzonej i wielokrotnie nagradzanej formuły konkursu filmowego Tesco dla Szkół. Krótkie filmy zachęcające do niemarnowania żywności, które tworzyć będą uczestnicy konkursu, przyczynią się do edukacji  uczniów, i ich rodzin, wspierających dzieci w tym konkursie. Filmy konkursowe można oglądać na stronie www.tescodlaszkol.pl, gdzie uczniowie i nauczyciele znajdą także materiały edukacyjne i merytoryczne przygotowane wspólnie z Federacją Polskich Banków Żywności.

 

-----


W Tesco zakupy bez wchodzenia do sklepu

2013-11-07

Składasz zamówienie przez internet, podjeżdżasz na parking sklepu, a zamówione zakupy w 3 minuty trafiają prosto do bagażnika Twojego samochodu. Taki scenariusz jest już możliwy w Tesco – sieć sklepów uruchomiła pierwszy stacjonarny punkt „Zamów i odbierz”. Nowy pomysł Tesco jest połączeniem zakupów internetowych i rozwiązań znanych dotąd z… samochodowych restauracji „drive thru”.

Usługa „Zamów i Odbierz” działa w 22 hipermarketach Tesco w Polsce. Zamawiając produkty drogą internetową, odbieramy je w punkcie obsługi klienta, bądź na wyznaczonych miejscach parkingowych przy sklepie. Jednak samodzielny punkt „Zamów i odbierz”, wyposażony w mini-magazyn, chłodnię i mroźnię, jest już zupełną nowością na polskim rynku. Pierwszy taki punkt ruszył właśnie przy hipermarkecie Tesco Extra w Gliwicach przy ul. Łabędzkiej. Dzięki rozwiązaniu Tesco, możliwe jest połączenie gwarancji świeżości kupowanych produktów z szybkością obsługi i wygodą dla kupujących.

Punkt „Zamów i odbierz” umożliwia odbiór zakupów nawet w ciągu zaledwie 3 minut. To niebagatelna oszczędność czasu – jak wynika z badań Tesco, na jedną wizytę w hipermarkecie w 2012 roku poświęcaliśmy średnio 58 minut.

Jak działa nowa propozycja Tesco? Korzystając ze strony tesco.pl/zakupy składamy zamówienie, a następnie wybieramy dogodną dla nas godzinę dostawy. W punkcie „Zamów i Odbierz” przy sklepie odbieramy zamówione zakupy, które trafiają wprost do bagażnika naszego samochodu. Ceny zamawianych drogą internetową produktów są takie same, jak w hipermarkecie, a za skompletowanie zakupów zapłacimy jedyne 48 groszy.

W gliwickim punkcie „Zamów i odbierz” wszystkie niezbędne urządzenia zostały umieszczone w samodzielnym budynku o powierzchni 26 m2 połączonym z zadaszeniem, dzięki czemu nawet najbardziej niesprzyjające warunki atmosferyczne nie wpływają na jakość zamówionych produktów czy tempo transakcji.

Tygodniowo z usługi Tesco Ezakupy korzysta już kilkanaście tysięcy klientów - mówi Mariusz Nowak, menadżer działu sprzedaży internetowej Tesco. Chcemy wciąż się rozwijać i dostosowywać do oczekiwań naszych klientów. Pierwsze opinie klientów w Gliwicach są pozytywne. Rozważamy zatem możliwość otwarcia podobnych stanowisk w innych miastach – dodaje.

Materiał video o usłudze „Zamów i Odbierz” dostępny jest w serwisie Youtube.

 

-----


Akcja Tesco "Odpowiedzialną Inicjatywą Miesiąca" portalu csr.pl

2013-11-07

Sieć sklepów Tesco, jako dobry sąsiad i członek lokalnych społeczności, od lat prowadzi szereg działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. W tym roku jednym z priorytetów firmy jest walka z marnowaniem żywności. Projekt „Tesco. Oszczędzam. Nie marnuję. Przekazuję” został wyróżniony przez portal csr.pl jako „Odpowiedzialna Inicjatywa Miesiąca”.

Pierwszym kamieniem milowym projektu Tesco było nawiązanie strategicznego partnerstwa z Federacją Polskich Banków Żywności. Tesco jako pierwsza sieć handlowa w Polsce, rozpoczęła bezpośrednie przekazywanie nadwyżek żywności na cele charytatywne. Szerokim celem programu Tesco jest ograniczanie strat żywności poprzez przekazywanie jej potrzebującym oraz wdrażanie innowacyjnych rozwiązań i edukację klientów sieci.

1 października firma zainaugurowała 11. edycję programu Tesco dla Szkół, który w tym roku przebiega pod hasłem „Talent do niemarnowania”. Biorący w nim udział uczniowie szkół podstawowych i gimnazjalnych, tworzą krótkie filmiki zachęcające do niemarnowania żywności. Tesco dla Szkół jest najstarszym programem z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, wspierającym szkoły w Polsce. Jego celem jest edukacja dzieci i młodzieży w kwestiach ważnych społecznie.

 

-----


20% w wyjątkowym prezencie od Tesco w Świątecznej Zbiórce Żywności

2013-11-25

W ostatni weekend listopada klienci sklepów Tesco będą mogli wziąć udział w Świątecznej Zbiórce Żywności organizowanej przez Federację Polskich Banków Żywności. Szczodrość wszystkich darczyńców ma w tym roku duże znaczenie, gdyż do całej zebranej puli produktów Tesco dołoży dodatkowe 20% żywności.

Lepsze święta z Tesco od 13 lat

Tesco Polska od 2000 r. współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności, włączając się w ogólnopolskie zbiórki Federacji i pozyskując ok. 10% wolumenu ich rocznej zbiórki. Co roku do najbiedniejszych trafiają tony produktów, przekazanych przez klientów sklepów Tesco. W 2012 r. w ogólnopolskiej akcji udało się zebrać ponad 839 ton żywności. Produkty za pośrednictwem organizacji charytatywnych przekazywane są najbardziej potrzebującym.

Charytatywne zakupy swoich klientów w tym roku Tesco powiększy o dodatkowe 20%

Akcja trwać będzie od 29 listopada do 1 grudnia w 218 sklepach Tesco na terenie całej Polski. Klienci będą mogli wrzucić artykuły spożywcze do specjalnie oznakowanych koszy. Ponadto, do wszystkich ofiarowanych produktów Tesco Polska dołoży dodatkowe 20% produktów. Do akcji mogą włączyć się również klienci internetowego serwisu Tesco Ezakupy, którzy za pośrednictwem strony ezakupy.tesco.pl będą mogli dokonać charytatywnych zakupów. Wystarczy, że użytkownik wybierze kwotę, jaką chce przekazać na cel charytatywny, a najpotrzebniejsze produkty o zadeklarowanej wartości zostaną zakupione przez Federację Polskich Banków Żywności i przekazane potrzebującym. „Już od 13 lat wspólnie z Federacją Polskich Banków Żywności prowadzimy świąteczne zbiórki żywności, jednak tegoroczna akcja jest wyjątkowa. Po raz pierwszy w historii naszej współpracy, do wolontariuszy Banków Żywności dołączą pracownicy naszych sklepów. Ponadto, Tesco przekaże dodatkowe produkty, o wadze 20% całości przekazanych przez klientów artykułów” – mówi Czesław Grzesiak, wiceprezes zarządu Tesco Polska. „Warto zaznaczyć, iż zbiórka żywności jest po raz pierwszy wydarzeniem na skalę europejską. Tesco jednocześnie w kilku krajach będzie zachęcać swoich klientów do tego, by podzielili się zakupioną żywnością. W zbiórce wezmą udział wszystkie sklepy Tesco w Wielkiej Brytanii, 444 sklepów Tesco w Europie, w tym aż 218 sklepów w Polsce - łącznie, niemal 3600 placówek Tesco!

Program Tesco „Oszczędzam. Nie marnuję. Przekazuję”.

Tegoroczna przedświąteczna akcja w sklepach Tesco odbywa się w ramach projektu „Tesco. Oszczędzam. Nie marnuję. Przekazuję”. Celem programu jest ograniczanie strat żywności oraz przekazywanie jej potrzebującym, dzięki wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań i strategicznej współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności, a także redukcja zjawiska marnowania żywności poprzez edukację dostawców oraz konsumentów. Świąteczna zbiórka żywności i inicjatywa przekazania dodatkowych 20% żywności to kolejne działanie Tesco realizowane w ramach programu. W październiku tego roku Tesco jako pierwsza polska sieć handlowa wykorzystała nowe możliwości otwarte przez zmianę ustawy o opodatkowaniu przekazywania żywności na cele charytatywne. Ponad 1,5 t żywności trafiło do Banku Żywności SOS w Warszawie.

 

-----

 

Ponad 90 000 kg żywności trafi do potrzebujących

 

2013-12-03

 

Ponad 90 000 kg żywności trafi do potrzebujących jako rezultat Świątecznej Zbiórki Żywności w sklepach Tesco.

W miniony weekend, w sklepach Tesco w całej Polsce, odbyła się Świąteczna Zbiórka Żywności organizowana przez Federację Polskich Banków Żywności. Dzięki wsparciu klientów oraz dodatkowych 20% podarowanych przez Tesco udało się zebrać ponad 90 000 kg produktów.

W dniach 29 listopada – 1 grudnia klienci sklepów Tesco mogli wziąć udział w Świątecznej Zbiórce Żywności i tym samym wesprzeć osoby najbardziej potrzebujące. Akcja odbyła się równocześnie w 218 sklepach Tesco w całej Polsce. Tegoroczna edycja zbiórki była wyjątkowa, ponieważ do całej puli zebranych produktów Tesco zobowiązało się dołożyć dodatkowe 20% żywności.

Jak co roku klienci sklepów Tesco pokazali, że los potrzebujących nie jest im obojętny. W ciągu trzech dni zbiórki do koszy Banków Żywności trafiały najbardziej potrzebne produkty (olej, cukier, ryż, makaron czy przetwory). Zgodnie z zapowiedziami do puli zebranych produktów Tesco dołoży dodatkowe 20% - dzięki tej pomocy, łączenie udało się zebrać ponad 90 000 kg żywności, która trafi do podopiecznych Federacji Polskich Banków Żywności, m. in. do domów dla samotnych matek i świetlic dla ubogich dzieci.

Chcielibyśmy podziękować naszym klientom, którzy w ostatni weekend odwiedzili sklepy Tesco i okazali swoją szczodrość. Ogromnie cieszymy się, że po raz kolejny Świąteczna Zbiórka Żywności w naszych sklepach zakończyła się sukcesem – mówi Czesław Grzesiak, Wiceprezes Zarządu Tesco Polska. Uwzględniając dodatkowe produkty, o wadze 20% całości zebranej żywności, przekażemy Federacji Polskich Banków Żywności ponad 90 000 kg żywności, która trafi do potrzebujących.  Jeśli przyjmiemy założenie, że 1 kg żywności wystarcza na przygotowanie posiłku dla 4 osób możemy mówić, że wspólnie udało nam się zapewnić posiłki aż dla 360 000 osób! Wierzę, że oznacza to dla nich wszystkich lepsze, spokojniejsze święta.

Lepsze święta z Tesco od 13 lat  

Tesco Polska od 2000 r. współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności, włączając się w ogólnopolskie zbiórki Federacji i pozyskując ok. 10% rocznej zbiórki w Polsce. Co roku do najbiedniejszych trafiają tony produktów, przekazanych przez klientów sklepów Tesco. Produkty za pośrednictwem organizacji charytatywnych, przekazywane są najbardziej potrzebującym. Z pomocy korzystają przede wszystkim niedożywione dzieci, ubogie rodziny, osoby niepełnosprawne, chore, a także ludzie w podeszłym wieku i bezdomni.

Program Tesco „Oszczędzam. Nie marnuję. Przekazuję”.

Tegoroczna przedświąteczna akcja w sklepach Tesco odbyła się w ramach projektu „Tesco. Oszczędzam. Nie marnuję. Przekazuję”. Celem programu jest ograniczanie strat żywności oraz przekazywanie jej potrzebującym, dzięki wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań i strategicznej współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności, a także redukcja zjawiska marnowania żywności poprzez edukację dostawców oraz konsumentów.
Świąteczna zbiórka żywności i inicjatywa przekazania dodatkowych 20% żywności to kolejny projekt Tesco realizowany w ramach programu. W październiku tego roku Tesco jako pierwsza polska sieć handlowa wykorzystała nowe możliwości otwarte przez zmianę ustawy o opodatkowaniu przekazywania żywności na cele charytatywne. Od tego czasu do Banków Żywności trafiły ponad 3 tony żywności.

 

-----


Świąteczne zakupy po raz pierwszy bez kolejek

2013-12-11

Święta to nie tylko prezenty i rodzinna atmosfera, ale i korki w drodze do sklepu, tłumy na parkingach w galeriach handlowych czy kolejki przy kasach. Jest jednak sposób, by świąteczne zakupy były wygodne i komfortowe – odpowiedzią jest internet.

Dzięki dynamicznie rozwijającej się usłudze Tesco Ezakupy w tym roku przed świętami Bożego Narodzenia klienci sieci będą mogli zaoszczędzić łącznie nawet 10 260 000 godzin stania w kolejkach. To ponad… 1 171 lat, które klienci będą mogli przeznaczyć na to, co dla nich ważne: wspólną zabawę z dziećmi, świąteczne dekorowanie domu, napisanie listu z życzeniami czy rodzinne spacery.

Chociaż sklepy internetowe oferujące artykuły spożywcze działają w Polsce już od kilku lat, to dopiero wejście Tesco w ten obszar rynku sprawiło, że zakupy żywności z wykorzystaniem internetu trafiły „pod strzechy”.
 
Flota samochodowa licząca ponad 150 pojazdów, 22 sklepy obsługujące internetowy serwis Ezakupy w 16 miastach, zaprojektowany do realizacji zamówień internetowych magazyn i 1000 przeszkolonych sprzedawców obsługujących, kompletujących i dostarczających zamówienia internetowe. To wszystko zostanie poddane próbie podczas zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. „To będą pierwsze ‘internetowe’ święta na taką skalę. Poszerzyliśmy sezonowy asortyment, a z naszej usługi mogą korzystać już miliony Polaków” – mówi Mariusz Nowak, menedżer Działu Sprzedaży Internetowej Tesco Polska. „Naszym celem jest to, by Polacy nie stali w kolejkach i mogli zaoszczędzony czas przeznaczyć na rzeczy dla siebie ważne”.

Obecnie blisko 27% populacji Polski, czyli ok. 10 000 000 mln Polaków, znajduje się w zasięgu działania usługi Tesco Ezakupy. Jak pokazują badania prowadzone przez Tesco, w sklepie stacjonarnym zakupy zajmują konsumentom średnio około 58 minut, a w okresie przedświątecznym - z pewnością dłużej. Ezakupy mogą więc być dobrą alternatywą, by domową spiżarnię zapełnić przed świętami Bożego Narodzenia bez konieczności wychodzenia z domu.

Jak Tesco przygotowało się do świąt?

W ciągu roku Tesco znacznie zwiększyło swój zasięg i możliwości logistyczne. Obecnie Ezakupy dostępne są dla ok. 27% mieszkańców Polski, co oznacza, że już co 4. gospodarstwo domowe w Polsce, w ponad 100 miastach i miasteczkach może zaopatrywać się z wykorzystaniem serwisu Tesco Ezakupy Internet. Codziennie samochody dostarczające zakupy pokonują w całej Polsce 24 000 km! Liczba ta stale rośnie, bo tuż przed świętami m.in. w Warszawie znacznie powiększono flotę samochodową, która dostarcza klientom zakupy do domów. Dziś, średnio co 20 sekund w ciągu dnia  gdzieś w Polsce,  do kolejnego klienta wyjeżdża samochód z zakupami od Tesco.

Nowy model robienia zakupów – jak to działa?

Serwis internetowy Tesco Ezakupy pozwala na zamówienie zakupów bezpośrednio do domu. Przeszkoleni sprzedawcy Tesco wybierają zawsze produkty najlepsze spośród dostępnych w sklepie, zgodnie z zasadą „Would I buy it?” – czy sam bym to kupił? Następnie osobno pakują artykuły chłodzone i mrożone. Wszystkie produkty przechowywane są w kontrolowanych, klimatyzowanych warunkach – również podczas transportu samochodami dostawczymi. Dzięki temu zakupy klientów dostarczane są do ich domów w odpowiedniej temperaturze, co pozwala zachować ich świeżość nawet w większym stopniu, niż podczas zakupów robionych samodzielnie. Ponadto Ezakupy oferują niskie ceny jak w hipermarkecie w dniu dostawy, szeroki asortyment i wiele promocji. Podczas wirtualnych zakupów naliczane są także punkty Clubcard.

Drive thru – jeśli spieszysz się i nie chcesz czekać na dostawę

Nowością wprowadzoną przez Tesco w listopadzie jest otworzony w Gliwicach przy ul. Łabędzkiej pierwszy w Polsce stacjonarny punkt Zamów i odbierz. Różni się on od pozostałych punktów odbioru zakupów tym, że jest wyposażony we własny minimagazyn, chłodnię i mroźnię. To sprawia, że zapakowanie zakupów do samochodu zajmuje bardzo mało czasu, a produkty wymagające przechowywania w lodówce lub zamrażarce przez cały czas czekają w odpowiednich warunkach. Ceny zamówionych towarów są takie same jak w hipermarkecie, a ich skompletowanie kosztuje jedyne 48 gr. I co najważniejsze – to klient ustala, kiedy odbierze swoje produkty.

Zakupy w pierwszym stacjonarnym punkcie Zamów i odbierz w 5 krokach:

1.    Wybierz produkty, złóż zamówienie przez Internet i ustal dogodny dla siebie termin odbioru
2.    W ustalonym terminie podjedź do punktu „Zamów i odbierz” w Tesco
3.    Otwórz tylko bagażnik, a pracownicy sklepu włożą do niego zakupy
4.    Zapłać na miejscu kartą, jeśli nie zrobiłeś tego przy zamówieniu
5.    Szerokiej drogi!

-----