flickrlinkedin

Archiwum wiadomości

Centrum Prasowe

Aktualności Biura Prasowego Tesco Polska

Ezakupy Tesco mają już rok!

2013-07-08

Handel elektroniczny to obecnie jeden najszybciej rozwijających się sektorów polskiej gospodarki. W roku 2012 jego wartość wzrosła aż o 1 mld 490 mln względem roku poprzedniego*. Nie dziwi więc fakt, że największe sieci handlowe w Polsce inwestują miliony aby objąć pozycję lidera w tej gałęzi handlu. Tesco Polska po roku od uruchomienia usługi Ezakupy w Warszawie,  podsumowuje swoją działalność i dzieli się planami na najbliższe miesiące.

Oficjalny start usługi zakupów za pośrednictwem internetu w Tesco odbył się w lipcu 2012. Dziś Ezakupy dostępne są w 10 regionach Polski a dostawy realizowane są z 16 hipermarketów. Do września 2013 Ezakupy będą obecne już w 20 sklepach w Polsce. To bodaj najszybciej rozwijająca się usługa zakupów spożywczych dokonywanych za pośrednictwem Internetu w Polsce. Firma nie ukrywa, że chce być liderem e-commerce w swoim sektorze.

Jakość mierzona zadowoleniem klientów

O sukcesie usługi Tesco najlepiej świadczą opinie klientów. Jak wynika z badań przeprowadzonych dla Tesco przez firmę Nielsen, aż 94% klientów jest zadowolonych z jakości dostarczonych produktów. Życzliwość obsługi oraz świadczona przez nią pomoc zostały ocenione odpowiednio na 98% i 96%. W rezultacie ogólne zadowolenie klientów z usługi Ezakupy to aż  97%! Propozycja Tesco okazała się świetnym rozwiązaniem dla rodzin z dziećmi, ta grupa to niemal 50% wszystkich użytkowników usługi Ezakupy.

Tesco stawia na kompleksowość swojej usługi. Teraz, to klienci wybierają w jaki sposób chcą zrobić i odebrać swoje zakupy. Dzięki mobilnej wersji strony www.tesco.pl/ezakupy, zamówienie można złożyć nie tylko korzystając z komputera ale również ze smartfona. Niedawno uruchomiona usługa „Zamówi i Odbierz”, daje klientom możliwość wyboru pomiędzy dowozem zakupów w domu a odbiorem osobistym np. w drodze z pracy. Popularność odbioru osobistego rośnie średnio o 10% tygodniowo. Co więcej, już w sierpniu w Gliwicach Tesco uruchomi test rozwiązania drive-thru. Będzie to specjalny budynek w którym klienci odbiorą swoje zakupy w ciągu kilku minut nie wysiadając z samochodu.

Jednak wśród klientów wciąż największą popularnością cieszą się zakupy z dowozem do domu. Stale rosnąca ilość zamówień sprawiła, że firma powiększyła swoją flotę samochodową w wybranych sklepach o ponad 50%. Teraz, samochody dostawcze Tesco Ezakupy dowożąc zamówienia klientom przejeżdżają dziennie w sumie ponad 17 tysięcy kilometrów. To kilka tysięcy kilometrów więcej niż dystans z Warszawy… na Biegun Południowy.

Zobacz szczegóły >

* Źródło: forsal.pl >

 

-----


Ze śmieciami do hipermarketu

2013-07-18

Nowa „ustawa śmieciowa” wywołała burzę pytań i wątpliwości dotyczących zasad segregacji odpadów. Ale są również inne, zaskakujące efekty nowego prawa. W sklepach bestsellerami pierwszych dni lata są pojemniki do segregacji odpadów i zgniatarki do butelek i puszek. Zaś same super- i hipermarkety zachęcają do bezpłatnego pozostawiania w nich wybranych odpadów.

Dwu– lub trzykomorowe kosze do domowej segregacji odpadów kupimy już za 70 złotych. Od wejścia w życie nowych, „śmieciowych” przepisów, sprzedaż tych produktów w sklepach Tesco wzrosła o… 600 procent. Podobną popularnością cieszą się stojaki na worki do segregacji, garażowe pojemniki do zbierania odpadów czy kolorowe worki na śmieci. Za niecałe 30 złotych kupimy poręczną zgniatarkę do butelek i puszek. A odkąd miejsce pojemnikach na odpady stało się wyjątkowo cenne i kosztowne, inwestycja w podobne urządzenia wydaje się jak najbardziej uzasadniona.

Warto również pamiętać, iż składowanie niektórych odpadów może być dla nas całkowicie bezkosztowe. Gdy kupujemy nowy telewizor czy lodówkę, sprzedawca ma obowiązek nieodpłatnie przyjąć stare, niedziałające urządzenie. Sklepy Tesco poszły o krok dalej. Bezpłatnie i bez żadnych dodatkowych warunków przyjmują każdą ilość elektrośmieci – czyli zużytych urządzeń AGD i RTV – nawet wówczas, gdy nie kupujemy nowego sprzętu. Dodatkowo, w sklepach sieci znajdziemy tzw. Eko-Punkty, czyli specjalne pojemniki, gdzie możemy zostawić zużyte baterie, tonery drukarek czy drobne elektrośmieci. W 2011 roku Eko-Punkty zebrały ponad 11 ton tonerów oraz 30 ton baterii. Warto także zwracać uwagę na sezonowe zbiórki puszek czy szkła, które często odbywają się przy super- i hipermarketach. W trakcie tylko jednej takiej akcji, odbywającej się w minionym roku przy 16 sklepach Tesco, zebrano 20 ton puszek i szkła!

Informacje dodatkowe: Duża liczba produktów, które przechodzą przez sklepy i centra dystrybucyjne sieci Tesco sprawia, że każdego dnia powstają znaczne ilości odpadów. W dużej mierze są to odpady po opakowaniach produktów, jak folia czy makulatura. Firma dąży do tego, by współczynnik odpadów, jakie trafiają do profesjonalnej utylizacji umożliwiającej ich ponowne przetworzenie, był jak najwyższy. W 2011 roku ten wskaźnik wyniósł 62,3 procent. W praktyce oznacza to, iż Tesco przetworzyło 27,5 tys. ton makulatury i folii oraz 3770 ton odpadów niebezpiecznych, jak świetlówki, baterie czy odpady spożywcze.

 

-----


Weekendowa zbiórka na rzecz schronisk dla zwierząt w Tesco

2013-07-18

W najbliższy weekend (19-21 lipca) w 73 sklepach Tesco w całej Polsce odbędą się zbiórki na rzecz schronisk dla zwierząt. Akcje w hipermarketach Tesco będą prowadzone przez wolontariuszy i pracowników lokalnych schronisk. W letniej edycji akcji Tesco, czworonogi czekają przede wszystkim na karmę.

Zbiórka na rzecz schronisk jest organizowana przez Tesco we współpracy z Ogólnopolskim Towarzystwem Ochrony Zwierząt „Animals”. Akcja swoim zasięgiem obejmie 73 sklepy Tesco w całej Polsce. Nasze dary dla zwierząt będą przyjmować wolontariusze lub osoby pracujące w schroniskach. Wszystkie zebrane produkty trafią do najbardziej potrzebujących placówek.

Lato, to okres wypoczynku i wyjazdów wakacyjnych. W tym czasie ogromna ilość zwierząt trafia do schronisk, porzucona lub zaniedbana. W czasie wakacji apelujemy o rozsądne planowanie urlopu oraz zapewnienie opieki swoim zwierzętom. Zachęcamy również do wyjazdów na wakacje z pupilem. Coraz więcej hoteli, gospodarstw agroturystycznych przyjmuje gości wraz ze zwierzętami - mówi Piotr Piotrowski inspektor do spraw ochrony zwierząt Ogólnopolskiego Towarzystwa Ochrony Zwierząt „Animals”.

A co może zrobić każdy z nas? Czworonogom w schroniskach najbardziej potrzebne jest jedzenie np. suche karmy, puszki, kasze, ryż, makarony. Wcześniejsze akcje Tesco pokazały, że liczy się każda, nawet symboliczna pomoc. Tylko podczas ostatniej zbiórki, klienci Tesco przekazali schroniskom ponad 50 ton karmy.

Zimowa akcja na rzecz bezdomnych zwierząt jest już naszą tradycją. W tym roku zdecydowaliśmy się na organizację dodatkowej zbiórki latem, kiedy do schronisk trafia wiele porzuconych zwierząt i każda pomoc jest na wagę złota. Zachęcam wszystkich, którym los zwierząt nie jest obojętny, do dołączenia do naszej inicjatywy – mówi Bożena Polak, koordynująca akcję z ramienia sieci Tesco Polska.

 

-----

 

II Bieg Charytatywny Fundacji Tesco Dzieciom na rzecz chorych dzieci

2013-08-20

31 sierpnia 2013 roku na krakowskich Błoniach odbędzie się II Charytatywny Bieg Fundacji Tesco Dzieciom. W Biegu może wziąć udział każdy. Dlatego liczymy, że na starcie pojawią się nie tylko profesjonalni biegacze, ale również amatorzy - mieszkańcy Krakowa, którzy zechcą spędzić ostatnie chwile wakacji na sportowo a przy okazji pomóc potrzebującym dzieciom. Bowiem całkowity dochód z wydarzenia zostanie przeznaczony na pomoc małym pacjentom Kliniki Neurologii Dziecięcej Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie.

Trasa biegu wytyczona została wokół krakowskich Błoń, zaś linia startu i mety umiejscowione zostaną na ul. Focha w okolicach Klubu Sportowego „Zwierzyniecki”. Uczestnicy mogą wystartować w dwóch kategoriach biegowych: bieg rodzinny na trasie 3,5 km oraz bieg profesjonalny na trasie 10 km. Zawodom będą towarzyszyły liczne atrakcje, takie jak – minibiegi dla dzieci, pokazy sprzętu policyjnego, poradnictwo prozdrowotne, itp. Finałem całego przedsięwzięcia będzie wręczenie symbolicznego czeku na rzecz Kliniki Neurologii Dziecięcej.

To już drugi Bieg Charytatywny naszej Fundacji. W zeszłym roku udało nam się wspólnie wybiegać ponad 50 tys. złotych dla Kliniki Onkologii i Hematologii szpitala w Krakowie-Prokocimiu – mówi Katarzyna Michalska-Miszczyk, członek Zarządu Fundacji Tesco Dzieciom. W II Biegu Charytatywnym Fundacji Tesco Dzieciom pobiegniemy dla małych pacjentów Kliniki Neurologii tegoż szpitala. Spotkajmy się razem 31 sierpnia na krakowskich Błoniach i pobiegnijmy po zdrowie i uśmiech małych pacjentów szpitala dziecięcego w Prokocimiu!

Warunkiem uczestnictwa w Biegu jest rejestracja (na stronie www.online.datasport.com.pl/zapisy lub w Biurze Zawodów na Błoniach oraz dokonanie opłaty startowej, której wysokość zależy od rodzaju biegu oraz terminu dokonania opłaty. Dzieci i młodzież (do lat 18) mogą wziąć udział w biegu bezpłatnie.

Dla wszystkich uczestników biegu organizatorzy przewidzieli drobne nagrody za udział (medal oraz atrakcyjny pakiet startowy), zaś dla najlepszych – atrakcyjne nagrody. Biegacze oceniani będą w kategoriach kobiety, mężczyźni oraz kobiety – studentki i mężczyźni – studenci. Ale najważniejszą nagrodą dla wszystkich uczestników będzie to, że ich wysiłek fizyczny przeliczony będzie na konkretną pomoc dla małych pacjentów.

Bardzo dziękuję wszystkim, którzy dla zdrowia naszych pacjentów pobiegną z Fundacją Tesco Dzieciom! – powiedział Kierownik Kliniki prof. zw. dr hab. med. Marek Kaciński. Wszyscy musimy pamiętać o tym, że w dzisiejszym świecie nikt nie utożsamia chorób neurologicznych z rzadkością. Niestety – mamy z nimi do czynienia coraz częściej. Dlatego – im więcej osób gromadzi się wokół tak szczytnego celu, tym większe są nasze możliwości w niesieniu pomocy chorym dzieciom.

II Charytatywny Bieg Fundacji Tesco Dzieciom został objęty Honorowym Patronatem Prezydenta Miasta Krakowa – Jacka Majchrowskiego.

 

-----

 

Wybiegali ponad 57 tysięcy złotych dla Kliniki Neurologii Dziecięcej w Krakowie

2013-09-03

Ponad 800 osób wzięło udział w II charytatywnym biegu organizowanym przez Fundację Tesco Dzieciom. Całkowity dochód z przedsięwzięcia zostanie przekazany na rzecz  Kliniki Neurologii Dziecięcej Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie. Już teraz wiadomo że wysokość darowizny przekroczy 57 tyś. złotych, ponieważ na konto Fundacji wciąż wpływają środki od darczyńców.

W sobotę 31 sierpnia o godz. 9:30 na krakowskich Błoniach wystartował już II Bieg Charytatywny Fundacji Tesco Dzieciom pod patronatem Prezydenta Miasta Krakowa – Jacka Majchrowskiego oraz Wojewody Małopolskiego Jerzego Millera. W tym roku miłośnicy biegania mogli wykazać się w biegu profesjonalnym o długości 10 km i biegu rodzinnym o długości 3,5 km. W sumie, w sobotni poranek ścigało się ze sobą 812 uczestników. Osoby różne pod względem wieku, płci i miejsca zamieszkania połączył wspólny cel – pobiegli na rzecz potrzebujących dzieci. W biegu profesjonalnym w kategorii mężczyzn zwyciężył Andrzej Lachowski, a najszybszą kobietą okazała się Angelika Stanek. Wśród studentów, biorących udział w biegu profesjonalnym pierwsi na mecie pojawili się Kacper Piech i Gabriela Rolka. Natomiast bieg rodzinny zdominowali Andrzej Lachowski i Angelika Stanek.

Zgodnie z zapowiedziami organizatora – Fundacji Tesco Dzieciom, dochód z biegu, na który składają się wpłaty od darczyńców oraz pieniądze pochodzące z opłat startowych zostaną w całości przekazane na rzecz Kliniki Neurologii Dziecięcej Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie.  

To już drugi bieg naszej Fundacji – i cieszy nas bardzo, że z roku na rok przybywa osób chętnych do pomocy potrzebującym dzieciom – mówi Katarzyna Michalska-Miszczyk, Członek Zarządu Fundacji Tesco Dzieciom. W tym roku udało nam się pobić zeszłoroczny rekord zarówno pod względem frekwencji, jak i zebranych funduszy. Dziękuję wszystkim, którzy wzięli udział w naszej imprezie – zarówno biegaczom, jak i tym, którzy pomogli nam w organizacji. Dzięki hojności uczestników oraz licznych darczyńców i sponsorów, udało nam się zebrać kwotę, która pozwoli na wyremontowanie świetlicy dla chorych dzieci oraz doposażenie samej kliniki.

W sobotę na symbolicznym czeku znalazła się kwota 57 399, 86 zł, ale organizatorzy czekają jeszcze z finalnym podsumowaniem akcji do końca września– wówczas to powinny spłynąć na konto Fundacji wszystkie środki od uczestników, darczyńców i sponsorów.

Cieszę się, że już po raz drugi Fundacja Tesco Dzieciom zechciała wesprzeć nasz szpital – mówi dr Andrzej Bałaga, zastępca dyrektora ds. lecznictwa. Świetlica wyremontowana w ubiegłym roku dzięki Fundacji, wspaniale służy dzieciom z oddziału onkologii. Jest funkcjonalna, ładna i doskonale wyposażona. Jestem mile zaskoczony, że w tym roku jeszcze więcej osób zechciało wziąć udział w Biegu. To bardzo budujące, że tylu ludzi - także spoza Krakowa podjęło ten wysiłek i dzięki temu pacjenci oddziału neurologii będą mieć świetlicę, w której będą czuć się jak w domu. Zebrana kwota jest tak imponująca, że jestem przekonany, iż uda nam się również wyposażyć oddział w nowy sprzęt do rehabilitacji oraz urządzenia medyczne, które pozwolą nam na dokładne monitorowanie stanu zdrowia małych pacjentów – dodaje Bałaga.

Jesteśmy firmą, dla której pomoc potrzebującym jest niezwykle ważna – mówi Czesław Grzesiak, wiceprezes Tesco Polska. Bieg Charytatywny to tylko jedno z działań naszej Fundacji, która rocznie wspiera tysiące dzieci w całym kraju. Chciałbym również podziękować wszystkim pracownikom Tesco, którzy przez cały rok wspierają nasze działania i wzięli tak liczny udział w biegu. Jestem dumny, że pracuję na co dzień z ludźmi, którzy poza swoimi obowiązkami w pracy chcą zrobić coś dobrego dla innych – dodaje Grzesiak.

O tym, w jaki sposób zebrane środki zostaną wykorzystane przez Klinikę Neurologii Dziecięcej Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie dowiemy się już wkrótce. Wszystkie szczegóły będą dostępne na stronie Fundacji www.fundacjatesco.pl.

 

-----


Elektroniczne ceny w Tesco

2013-09-17

Po samoobsługowych kasach i zakupach z wykorzystaniem Internetu, Tesco wprowadza kolejną technologiczną nowinkę - elektroniczne etykiety cenowe przy półkach. Zastąpią one tradycyjne, papierowe oznaczenia z cenami produktów.

Od lipca tego roku sieć sklepów Tesco sukcesywnie zamienia papierowe „cenówki” przy półkach na elektroniczne etykiety. To unowocześnienie ma służyć przede wszystkim wygodzie klientów – zapewnić pełną zgodność cen przy półce i przy kasie. Elektroniczne etykiety cenowe ESEL („Electronic Shelf Edge Label”) funkcjonują już w 90 sklepach, a ich łączna ilość w całej sieci Tesco przekracza… 1,3 miliona! Nowe oznaczenia zawierają informację o cenie produktu oraz jej przeliczenie na kilogram czy litr. Poza ceną, elektroniczne wyświetlacze opisują produkt jako „nowość” lub „promocję”.

Szybciej, wygodniej, lepiej

Nowa forma znakowania cen to znaczne udogodnienie dla klientów, którzy będą mieli pewność, że cena pod produktem zawsze zgadza się z ceną przy kasie i na paragonie. W przypadku bowiem tradycyjnych, papierowych oznaczeń, ewentualna zmiana cen w systemie komputerowym pociągała za sobą szereg dalszych czynności – konieczność wydruku „cenówek”, umieszczenia ich na listwie przy półce, a dodatkowo także sprawdzenia zgodności ceny. To wymagało czasu. Tymczasem w przypadku etykiet elektronicznych, wszystkie zmiany zachodzą natychmiastowo. Ponadto, elektroniczne wyświetlacze zapewniają lepszą czytelność, co jest kolejną korzyścią dla klientów.

Korzyści dla środowiska

W systemie „ESEL” elektronika idzie w parze z ekologią. Dzięki elektronicznym wyświetlaczom, w dużym stopniu zostaje ograniczona konieczność drukowania, a to oznacza mniejsze zużycie tonerów i, przede wszystkim, papieru.

Innowacje w handlu

Elektroniczne etykiety cenowe to niejedyna nowinka technologiczna wprowadzana przez Tesco. W sklepach sieci możemy skorzystać z kas samoobsługowych, a w kilkunastu regionach Polski, dzięki usłudze Tesco Ezakupy zamówimy produkty z dostawą do domu. Kilka miesięcy temu Tesco uruchomiło nową usługę  „Zamów i odbierz”, czyli możliwość odbioru w sklepie zakupów zamówionych drogą internetową.

 

-----


Tesco i Fundacja DKMS wspólnie przeciw białaczce

2013-09-19

Już w najbliższy weekend 20-22.09, Tesco wspólnie z fundacją DKMS zorganizuje w swoich 40 sklepach na terenie całej Polski akcję rejestracji potencjalnych dawców szpiku kostnego dla małego Bartusia i innych chorych. Pobranie próbek jest bezbolesne a dzięki rejestracji każde z nas ma szansę pomóc drugiej osobie w walce z białaczką.

W Polsce, średnio co godzinę stawiana jest komuś diagnoza: nowotwór krwi, czyli białaczka. Dla wielu pacjentów jedyną szansą na wyzdrowienie jest przeszczepienie szpiku do dawcy niespokrewnionego. Wśród 20 milionów dawców zarejestrowanych na całym świecie, w Polsce wciąż są osoby dla których nie znaleziono ’genetycznego bliźniaka’. By zwiększyć szansę na znalezienie dawcy dla pacjentów, Tesco i Fundacja DKMS przez trzy dni od 20 września będzie prowadziło akcję „Dzień Dawcy Szpiku  dla Bartusia i innych”. Dokładna lista placówek w których wolontariusze będą zbierać próbki, znajduje się na stronie http://www.tesco.pl/spolecznosci-lokalne/dkms.php. Pod tym adresem każdy potencjalny dawca może również zarejestrować się online. Wystarczy wejść na stronę, wypełnić krótki formularz i odesłać próbkę do Fundacji DKMS.

Pierwsza wspólna akcja w Puławach przyciągnęła ponad 200 potencjalnych dawców szpiku, którzy mogą pomóc Bartusiowi i innym chorym na białaczkę.  Historia dwuletniego Bartusia, który większość swojego czasu spędza w szpitalu, poruszyła serca ludzi w wielu miastach. Dlatego Tesco i DKMS liczą, że w najbliższy weekend uda się zebrać wiele zgłoszeń od osób chcących pomóc w walce z białaczką.

Zarejestrować może się każdy zdrowy człowiek pomiędzy 18 a 55 rokiem życia, ważący minimum 50 kg. Rejestracja polega na pobraniu wymazu ze śliny z wewnętrznej strony policzka i zajmuje dosłownie chwilę. Na podstawie pobranego materiału genetycznego zostaną określone cechy zgodności antygenowej, a jeśli okaże się, że kod genetyczny dawcy zgadza się z kodem genetycznym chorego, wtedy dochodzi do przeszczepienia. Wszyscy, którzy chcą się zarejestrować powinni mieć ze sobą dokument tożsamości z nr PESEL.

-----