flickrlinkedin

Archiwum wiadomości

Centrum Prasowe

Aktualności Biura Prasowego Tesco Polska

Fundacja Tesco Dzieciom przekaże ponad 250 tys. złotych na realizację projektów w ramach Pracowni Talentów

2013-04-08

Fundacja Tesco Dzieciom przekaże ponad 250 tys. złotych na realizację 42 projektów edukacyjnych w ramach konkursu grantowego „Pracownia Talentów”.

 „Pracownia Talentów” to konkurs grantowy dla instytucji publicznych i organizacji pozarządowych, w którym można było zdobyć pieniądze na realizację projektów edukacyjnych oraz rozwijających pasje i talenty dzieci i młodzieży. 250 tys. złotych trafi do 42 beneficjentów - 12 instytucji publicznych oraz 30 organizacji pozarządowych. Projekty będą realizowane w województwach: małopolskim (7), dolnośląskim (5), lubelskim (5), śląskim (4), świętokrzyskim (4), mazowieckim (3), podkarpackim (2), pomorskim (2), wielkopolskim (2), zachodniopomorskim (2), podlaskim (2), kujawsko-pomorskim (1), lubuskim (1), łódzkim (1) i warmińsko-mazurskim (1).

Do konkursu spłynęło ponad pół tysiąca wniosków. 42 zwycięskie organizacje i instytucje przeprowadzą przy wsparciu finansowym Fundacji Tesco Dzieciom ciekawe i wartościowe inicjatywy społeczne. Dzięki tej pomocy dzieci i młodzież będą mogły uczestniczyć w zajęciach pozalekcyjnych oraz zdobywać wiedzę i rozwijać swoje pasje i talenty.

Wybór zwycięzców był dla nas ogromnym wyzwaniem. Każda złożona aplikacja była dla nas ważna, bo przecież za każdą z nich stały dziecięce potrzeby, pragnienia i marzenia – mówi Beata Rożek, prezes zarządu Fundacji. Jesteśmy przekonani, że wybrane organizacje swoimi działaniami udowodnią słuszność tej decyzji.  Dziękujemy także wszystkim, którzy przygotowali i wysłali do nas swoje projekty. Mamy nadzieję, że podobny konkurs powtórzymy w przyszłości.

Wśród nagrodzonych inicjatyw są m.in. projekty ukierunkowane na zdobywanie w atrakcyjnej formie wiedzy matematycznej, fotograficznej bądź regionalnej, promocję sportu wśród dzieci chorych na cukrzycę, założenie wiejskiej dziecięcej orkiestry dętej, czy też liczne działania edukacyjne podejmowane względem dzieci i młodzieży zagrożonych wykluczeniem społecznym – wychowanków domów dziecka, podopiecznych świetlic środowiskowych czy też „dzieci ulicy”.

Olbrzymim kapitałem tych projektów jest zaangażowanie w nie wielu partnerów, którzy swoją pracą wolontarystyczną, wsparciem merytorycznym i finansowym  są gwarantem powodzenia w realizacji zamierzonych celów - mówi Katarzyna Michalska-Miszczyk, członek zarządu Fundacji.

Realizacja projektów w ramach Pracowni Talentów będzie trwała do końca lutego przyszłego roku. O dzieciach i młodzieży objętych programem będzie można przeczytać na stronie internetowej www.fundacjatesco.pl.

 

-----

 

Tesco Polska w ścisłej czołówce liderów CSR w Polsce. Ranking Odpowiedzialnych Firm 2013

2013-04-26

Firma Tesco Polska znalazła się na 7. miejscu w ogólnej klasyfikacji Rankingu Odpowiedzialnych Firm. Dołączyła tym samym do elitarnego grona liderów Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w Polsce. W porównaniu z ubiegłym rokiem Tesco zanotowało skok o 16 miejsc w górę. Firma poddaje się obiektywnej weryfikacji w ramach Rankingu niemal od początku istnienia Rankingu – po raz szósty.

Miejsce Tesco w gronie 7 najlepszych spółek w Polsce to namacalny efekt systematycznej pracy w obszarze CSR, ciągłego podnoszenia jakości zarządzania i efektywności podejmowanych działań. Interesującym podsumowaniem tego wszystkiego jest wydany przez nas na początku 2013 roku Raport Społecznej Odpowiedzialności Tesco Polska, przygotowany zgodnie z międzynarodowym standardem GRI – komentuje Czesław Grzesiak, dyrektor działu korporacyjno-prawnego Tesco Polska.

Tegoroczna ankieta ROF składała się z 60 pytań, podzielonych na 5 obszarów:
- odpowiedzialne przywództwo,
- dialog z interesariuszami,
- zaangażowanie społeczne,
- odpowiedzialne zarządzanie,
- innowacyjność społeczna.
W obszarze odpowiedzialnego zarządzania można było zdobyć maksymalnie 200 punktów, w pozostałych – po 100 punktów. Łącznie można było uzyskać maksymalnie 600 punktów – wynik Tesco to 533 punkty (do zajęcia miejsca na podium zabrakło firmie 16 punktów).

Ranking Odpowiedzialnych Firm to jedyne całościowe zestawienie największych spółek w Polsce ocenianych pod kątem jakości zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR). Ranking jest publikowany przez Dziennik Gazetę Prawną. Od 2007 roku tworzą go dr Bolesław Rok z Centrum Etyki Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego – odpowiedzialny za merytoryczną stronę rankingu – oraz Jarosław Horodecki, zajmujący się analizą danych i przygotowaniem finalnych zestawień. Patronem Rankingu Odpowiedzialnych Firm jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu, za weryfikację zaś odpowiada PwC.

Łącznie, w ciągu 7 lat trwania Rankingu, wzięło w nim udział ponad 150 spółek działających na polskim rynku. Ranking umożliwia porównanie wyników w poszczególnych obszarach CSR pomiędzy firmami. Jest także cennym instrumentem ułatwiającym uporządkowanie i rozwój strategii odpowiedzialności biznesu.

Kolejna edycja Rankingu pozwala przypuszczać, że CSR nie jest przemijającą modą, ale trwałym składnikiem systemów zarządzania – powiedział dr Bolesław Rok z Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Nasz ranking daje szansę na taką walkę konkurencyjną firm, która zdecydowanie służy wszystkim.

Patronem medialnym VII edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm jest program „BIZON – Biznes Odpowiedzialny i Nowoczesny” Radia PIN.

 

-----


Ciach!, czyli Tesco tnie ceny

2013-05-09

Wiemy już, co oznaczało wielkie „Ciach!” na billboardach i w telewizyjnych spotach reklamowych. Sieć sklepów Tesco promuje w ten sposób swoją nową ofertę cenową.

Od 9 maja Tesco obniża ceny nawet kilku tysięcy produktów. Z nowej oferty możemy skorzystać w każdym spośród 450 sklepów sieci na terenie całego kraju. W przypadku największych sklepów Tesco – tych o najbogatszej ofercie produktów – liczba towarów w obniżonych cenach sięga pięciu tysięcy. Każdy produkt o obniżonej cenie został odpowiednio oznaczony przy półce, by klienci mogli porównać poprzednią i aktualną, obniżoną cenę.

W kampanii „Ciach!” obniżamy tysiące cen w naszych  sklepach. Tych, które mają największe znaczenie dla naszych klientów. Od teraz każdy klient będzie mógł codziennie kupować swoje ulubione produkty taniej lub po prostu – za tę samą cenę włożyć do koszyka więcej  – mówi Michał Sikora z biura prasowego Tesco Polska.

Ile realnie możemy zaoszczędzić robiąc zakupy w Tesco po obniżce? Jak wynika z danych sieci, kupując produkty z najpopularniejszych kategorii, zapłacimy o 10 procent mniej - koszyk 20 najczęściej wybieranych produktów, zawierający m.in. kajzerki, jogurt czy wodę mineralną potaniał z niemal 71 do nieco ponad 63 złotych. Na liście pięciu tysięcy zredukowanych cen znajdziemy również setki produktów, gdzie skala obniżek jest jeszcze głębsza. Przykładowo, chleb alpejski czy śmietana Tesco kosztują o 32% mniej, zaś cena popularnych pieluch czołowego producenta spadła o 27%.  

Tesco zapewnia również, iż ceny pozostaną nie tylko niskie, ale również czytelne i logiczne. Produkt w większym opakowaniu ma zawsze mieć bardziej korzystną ceną w przeliczeniu na jednostkę wagi czy objętości. Dodatkowo, cena rodziny produktów – np. różnych smaków jogurtów danego producenta – ma być taka sama.

Jak pokazują wyniki badań, cena pozostaje dla Polaków najważniejszym powodem wyboru danego sklepu na miejsce codziennych zakupów*. 77% Polaków wybierając sklep kieruje się właśnie atrakcyjnością cen. Nie bez znaczenia jest fakt, iż 45,3% badanych klientów twierdzi, iż sytuacja ich gospodarstwa domowego pogorszyła się w stosunku do ubiegłego roku, a tylko 17,6% mówi, iż „jest lepiej”. Zdecydowana większość Polaków (80,4%) dostrzega wzrost wydatków żywność w swoim gospodarstwie domowym. Propozycja Tesco ma zatem być odpowiedzią na oczekiwania klientów związane z niskimi cenami.

Kampania „Ciach!” nie jest pierwszą ofertą Tesco mającą umożliwić Polakom tańsze zakupy. W 2009 roku sieć sklepów wprowadziła do swojego asortymentu ponad 700 nowych, markowych produktów codziennego użytku (żywnościowych i gospodarczych) oferowanych w niskich cenach. Nową propozycją wprowadzoną w 2011 roku są „Pewniaki” – produkty wiodących producentów w utrzymywanych bezterminowo niskich cenach.

Informacje dodatkowe:
•    Koszyk 20 produktów z najczęściej kupowanych kategorii (filet z kurczaka tacka, kiełbasa podwawelska, olej Złota Kraina 0,9l, makaron Tesco świderki 500g, porcja rosołowa, margaryna Smakowita 500g, mąka Value 1kg, mleko Świeże 2% 1l, parówki Wędliny Domowe 250g, jogurt Danone Gratka 4x115g, chleb wiejski Oskroba 400g, Hoop Cola 2l, pasta Colodent 100ml, ryż biały Sonko 400g, czekolada gorzka Goplana 90g, bułka kajzerka, ręczniki papierowe Springforce, mydło Tesco 100g, kawa Tchibo 250g, woda Cisowianka 1,5l), który przed obniżką (ceny z 26 kwietnia) kosztował 70,84zł, po obniżce z 9 maja kosztuje 63,32zł.
•    Dodatkowa oferta cenowa Tesco obowiązująca od 9 maja to 5 razy więcej punktów Clubcard za zakup produktów z kategorii warzywa i owoce - do 31 maja za każde wydane 2 zł otrzymamy 5 punktów Clubcard.
•    Tesco Polska jest czołową siecią sklepów samoobsługowych na polskim rynku z 450 sklepami, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia ok. 28 tys. osób i oferuje klientom produkty ponad 1500 polskich dostawców. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza ponad 5 milionów klientów.

* - źródło: badania 4P Research Mix dla Tesco, sierpień 2012

 

-----

 


Tesco dla Szkół ma międzynarodowy Impact

2013-05-13

Największy polski program z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu wspierający szkoły – Tesco dla Szkół został uhonorowany przez ekspertów League of American Communications Professionals prestiżową nagrodą Impact Award. Prowadzony od 2002r. program Tesco dla Szkół osiągnął rekordowe rezultaty w swojej 10. edycji i wyróżnił się na tle intensywnej międzynarodowej konkurencji, zdobywając główną nagrodę w kategorii Best Community Relations Program.

Rezultaty programu są imponujące; naprawdę przyciąga on uwagę swojej grupy docelowej i efektywnie ją utrzymuje. Jak stwierdziła Christine Kennedy, Managing Director LACP: Program Tesco dla Szkół okazał się wybitny w świetle ogromnej konkurencji. W gronie tegorocznych laureatów LACP Impact Awards, wśród firm nagrodzonych przez specjalistów w dziedzinie komunikacji znalazły się m.in. Applebee’s, Coca-Cola HBC Romania, Cisco Systems i Wells Fargo. Tesco Polska to pierwszy od kilku lat laureat Impact Awards z Polski. Program Tesco dla Szkół zdobył już także ‘Oskara Biznesu’, czyli statuetkę Stevie Award w International Business Awards 2011 jako najlepsza kampania w zakresie relacji ze społecznością oraz jest regularnie wymieniany przez polskich ekspertów, m.in. w Raporcie FOB „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2012”, jako długoletnia dobra praktyka.

Cieszymy się, że w jubileuszowym, 10 roku działania, Tesco dla Szkół zdobyło kolejną nagrodę przyznawaną przez ekspertów w dziedzinie komunikacji, świadczącą o wysokich walorach i innowacyjności programu nawet na skalę światową - mówi Beata Rożek, menadżer ds. społecznej odpowiedzialności biznesu Tesco Polska, od 3 edycji prowadząca ten projekt wraz z agencją Garden of Words. Najlepszą cenzurę wystawiają nam jednak co roku nauczyciele uczestniczący w programie. Obok głosów jurorów, którzy chwalą nasze strategiczne planowanie i wybitne efekty, równie miło słyszeć, jak dyrektorka szkoły uczestniczącej w ubiegłorocznym konkursie nazwała Tesco „Prawdziwym przyjacielem polskiej szkoły.

Wg ankiety ewaluacyjnej przeprowadzanej po każdej edycji, zadowolenie uczestników z programu systematycznie rośnie i osiąga imponujące pułapy. Aż 97% nauczycieli, którzy brali udział w 10. edycji, zamierza wziąć udział także w 11 – która rozpocznie się już jesienią tego roku.

Prowadzony od dekady program Tesco dla Szkół to wielowymiarowa inwestycja w edukację najmłodszych i polskie szkoły. Dzięki programowi już ponad 11 tysięcy szkół zyskało nowoczesny sprzęt dydaktyczny o wartości 13 milionów złotych. Wpływ Tesco dla Szkół jest jednak nie tylko materialny. Dzięki innowacyjnej formule konkursu filmowego, angażującego całe społeczności szkolne i lokalne, Tesco dla Szkół to szansa na integrację i mobilizację do wspólnego działania oraz edukacji najmłodszych przez zabawę na ważne społecznie tematy. W zakończonej właśnie 10. edycji programu brało udział 12 000 dzieci z 752 szkół w całej Polsce, które nie tylko poznały i propagowały w swoim otoczeniu zasady zdrowego żywienia, ale także zaangażowały do działania swoich rodziców, znajomych, całe miejscowości, a nawet – w co piątym przypadku – lokalne władze. 877 zgłoszonych przez nich prac konkursowych zdobyło w głosowaniu online rekordową liczbę ponad 2 945 000 głosów.

 

---


Jedzenie na wagę trafiło w gusta Polaków

2013-06-03

Czy tradycyjny schabowy jest zawsze skazany na towarzystwo ziemniaków i kapusty zasmażanej? Otóż nie - teraz dzięki restauracjom samoobsługowym mamy wolny wybór. Polacy przekonali się do nowego typu restauracji, pozwalających dowolnie mieszać smaki i dania. Największa z nich – Bistro sieci Tesco, w najbliższą środę 29.05 otwiera swoją 31 placówkę i już planuje otwarcia kolejnych.

Restauracje samoobsługowe, w których możemy smacznie, szybko i niedrogo zjeść, mają szansę stać się kolejnym hitem polskiego rynku gastronomicznego. Bistro to, w dużym skrócie, samoobsługowa restauracja zlokalizowana na sali sprzedaży hipermarketu Tesco. Pierwsze Bistro pojawiło się na polskim rynku już w czerwcu 2011 roku, jako alternatywa dla znanych z sieci handlowych stoisk grillowych. To, co je wyróżnia, to atrakcyjny wystrój, dowolność wyboru potraw i ich stała cena za 100 g. I to właśnie ona przyciąga największą rzeszę klientów, bo niezależnie od tego, czy nałożymy sobie cały talerz sałatek, czy kilka kotletów schabowych, cena potrawy zależy tylko od jej wagi. Popularność tego rozwiązania najlepiej pokazuje niemal dwukrotny przyrost ilości klientów w porównaniu ze stoiskami Grill oraz kilkanaście tysięcy kg sprzedawanych posiłków tygodniowo!

Dla klientów naszych sklepów, Bistro jest wygodnym miejscem do zjedzenia smacznego posiłku czy odetchnięcia przy kawie w trakcie zakupów – mówi Piotr Kornet, menadżer projektu Bistro. Jedną z najmocniejszych stron naszych restauracji samoobsługowych, oprócz stałej ceny za 100 g, jest dowolność wyboru. Bo kto z nas nie lubi zjeść dokładnie tego, na co ma akurat ochotę? - dodaje Kornet.

Bistro to idealne miejsce dla wymagających klientów nielubiących kulinarnej nudy. W menu - poza klasycznymi polskimi daniami - znajdziemy co kwartał nowe danie według przepisu Roberta Makłowicza. Bistro to także bogate menu śniadaniowe oraz sezonowa oferta dań świątecznych, z możliwością zamówień na wynos. Co więcej, na spragnionych czeka wielka dolewka napojów gazowanych.

Dzięki niskim cenom i trosce o jakość, Bistro zdążyło już zdobyć stałych klientów. Dla niektórych jest świetną alternatywą stołówki lub po prostu miejscem na szybki posiłek poza domem. Dodatkowymi atutami Bistro są darmowy dostęp do bezprzewodowego Internetu oraz codziennie świeża prasa idealna do porannej kawy. Restauracja zyskała również popularność wśród rodziców, ponieważ w każdym Bistro znajdziemy specjalne dziecięce menu z zestawem Frykas.

 

-----

 

Polacy zaoszczędzili 15 milionów złotych

2013-06-10

Podczas pierwszych tygodni trwania akcji Ciach!, zainaugurowanej 9 maja w 450 sklepach na terenie Polski, Klienci sieci Tesco zaoszczędzili prawie 15 milionów złotych. Tesco obniżyło ceny tysięcy produktów mających największe znaczenie dla Klientów, takich jak świeża żywność, produkty spożywcze, chemia gospodarcza, kosmetyki i wiele innych.

Z wielkiej obniżki w Tesco możemy wysnuć prosty wniosek – każdy z nas chce płacić mniej za codzienne zakupy. W pierwszych dniach akcji, Polacy kupili o kilkadziesiąt procent więcej produktów w obniżonych cenach. W gronie rekordzistów znaleźli się: tańsza o 25% herbata popularnej marki, którą w pierwszym tygodniu akcji zakupiło dwukrotnie więcej Klientów, czy olej roślinny w cenie o 19% niższej, którego sprzedaż wzrosła o prawie 150%.

W przypadku największych sklepów Tesco – tych o najbogatszej ofercie produktów – liczba towarów w obniżonych cenach sięga pięciu tysięcy. Klienci mogą wybierać spośród bogatej oferty produktów najpopularniejszych producentów i atrakcyjnych cenowo produktów marek Tesco i Value. Jak wyjaśniają przedstawiciele Tesco, obniżka cen jest wyjściem naprzeciw nowym, kryzysowym oczekiwaniom Klientów.

Z badań wynika, że dla Polaków cena pozostaje najważniejszym czynnikiem podczas codziennych zakupów. Kryzys w widoczny sposób kształtuje nasze wybory, a tym samym skład naszego zakupowego koszyka – mówi Anna Matlak, dyrektor marketingu Tesco Polska. Obniżka cen oznacza dla Klientów podwójne korzyści. Za koszyk swoich ulubionych produktów Klienci zapłacą mniej, co pozwoli im zaoszczędzić pewną kwotę przy każdych zakupach. A z drugiej strony – za te same pieniądze możemy teraz włożyć do koszyka więcej. To może mieć ogromne znaczenie dla naszego domowego budżetu – dodaje Anna Matlak.  

Każdy produkt o obniżonej cenie został odpowiednio oznaczony przy półce, by Klienci mogli porównać poprzednią i aktualną, obniżoną cenę. Ale obniżki to nie wszystko – Tesco zadbało, by ceny były czytelne i logiczne. Produkt w większym opakowaniu ma zawsze bardziej korzystną ceną w przeliczeniu na jednostkę wagi czy objętości. Dodatkowo cena rodziny produktów – np. różnych smaków jogurtów danego producenta – pozostaje taka sama.  

Obawy związane z kryzysem sprawiły, że polscy Konsumenci bardziej niż kiedykolwiek poszukują dobrej jakości produktów w atrakcyjnej cenie. Zgodnie z najnowszymi danymi GUS, inflacja w kwietniu 2013 roku wyniosła w stosunku do roku ubiegłego 0,8% i była najniższą, jaką odnotowano w ciągu ostatnich 7 lat. Zdaniem ekonomistów jest ona wynikiem ostrożnych decyzji konsumenckich motywowanych trudną sytuacją gospodarczą i obawą o utratę pracy. Kupujemy relatywnie mniej i dużo rozsądniej w stosunku do okresu sprzed kryzysu, rezygnując tym samym z małych, codziennych przyjemności. Poprzez kampanię Ciach! Tesco stara się wyjść naprzeciw potrzebom swoich Klientów.

 

-----


W Tesco zakupy on-line z odbiorem własnym

2013-06-18

Zamów przez Internet i odbierz sam – to nowa usługa zaproponowana klientom Tesco w 14 miastach Polski. Po sukcesie Ezakupów, chcemy zaproponować klientom wariant pośredni pomiędzy zakupami onl-ine i w sklepie, dzięki czemu oszczędzają czas potrzebny na skompletowanie zakupów i sami decydują, jak szybko znajdą się one w ich domu – mówi Mariusz Nowak, menadżer działu sprzedaży internetowej Tesco.

Już teraz Ezakupy przynoszą Tesco kilkanaście tysięcy zamówień tygodniowo. Debiutująca na polskim rynku usługa „Zamów i Odbierz” od dwóch lat oferowana jest w brytyjskim Tesco pod nazwą „Click&Collect”. Ma przyciągnąć klientów, którzy korzystają z Internetu, ale wolą samodzielny odbiór produktów z hipermarketu. Nowa usługa ma dać im poczucie większej wygody i komfortu podczas robienia zakupów.

Produkty zamawiane za pośrednictwem Internetu kosztują tyle samo, co w hipermarkecie. Za samo skompletowanie zakupów zapłacimy obecnie promocyjną cenę – 49 groszy. Zamówienia można składać z urządzeń stacjonarnych i mobilnych przez stronę www.tesco.pl/ezakupy, zaznaczając opcję „odbiór osobisty”. Usługa „Zamów i Odbierz” daje naszym klientom wolność wyboru sposobu dostawy. Jeśli nie chcą czekać na dostawę do domu, ich skompletowane zakupy będą na nich czekać w jednym z naszych sklepów – dodaje Mariusz Nowak.

Zamówione zakupy można odbierać następnego dnia w wybranym wcześniej dwugodzinnym przedziale czasu i we wskazanym sklepie. Tesco szacuje, że odbiór zakupów potrwa ok. 5 min. Aby korzystanie z tego rozwiązania było jeszcze wygodniejsze, w pięciu hipermarketach Tesco* odbiór produktów odbywa się na specjalnie wyznaczonych miejscach parkingowych, gdzie obsługa sklepu pakuje produkty bezpośrednio do bagażnika samochodu klienta. Odbiór na parkingu będzie sukcesywnie wprowadzany w tych hipermarketach, w których usługa „Zamów i Odbierz” będzie się cieszyć największą popularnością.

Lista miast z usługą „Zamów i Odbierz”: Warszawa (3 lokalizacje), Kraków (2), Łódź (2), Wrocław (2), Poznań, Gdynia, Bielsko-Biała, Ruda Śląska, Gliwice.

 

-----


Tesco ponownie Firmą Przyjazną Środowisku

2013-06-27

25 czerwca 2013 roku ogłoszono wyniki XIV edycji Narodowego Konkursu Ekologicznego „Przyjaźni Środowisku”. Tesco Polska zostało wyróżnione w kategorii „Firma Przyjazna Środowisku”. Firma będzie mogła posługiwać się tym tytułem przez kolejny rok. To jedyna sieć handlowa w tym zestawieniu.

Tesco trzeci rok z rzędu uzyskało prawo do posługiwania się tytułem Firma Przyjazna Środowisku. Eksperci Narodowego Konkursu Ekologicznego docenili zaangażowanie firmy w ochronę środowiska: stosowanie energooszczędnych rozwiązań oraz promowanie nawyków proekologicznych wśród pracowników i klientów sieci.

Troska o środowisko jest jednym z fundamentów naszej strategii odpowiedzialności biznesu. Od zawsze staramy się pomagać naszym klientom być eko, a jednocześnie sami ograniczamy nasz wpływ na środowisko. Cieszymy się, że nasze działania zostały po raz kolejny zauważone i docenione – mówi Czesław Grzesiak, Wiceprezes Zarządu.

W sklepach Tesco cyklicznie organizowane są festyny ekologiczne, podczas których zbierane są elektrośmieci i szkło. Natomiast każdego dnia klienci Tesco mogą zostawić baterie, tonery, zużyty sprzęt RTV/AGD bez dodatkowych opłat i bez konieczności zakupu nowego urządzenia. Proekologiczne wybory przy półce Tesco nagradza dodatkowymi, zielonymi punktami w programie Clubcard. Systematycznie firma obniża emisję dwutlenku węgla ze sklepów, magazynów centralnych oraz logistyki. Wszystkie sklepy są wyposażone w rozwiązania energooszczędne, a 6 z nich to zielone sklepy - trzy korzystają z odnawialnych źródeł energii – gruntowych wymienników ciepła, a kolejne trzy dodatkowo wykorzystują panele słoneczne i minielektrownie wiatrowe.

 W ramach Narodowego Konkursu Ekologicznego Przyjaźni Środowisku rokrocznie oceniane są innowacyjne projekty dotyczące rozwiązań technicznych i inwestycji w dziedzinie ochrony środowiska oraz przedsięwzięcia z zakresu edukacji ekologicznej. Każdego roku konkurs przyciąga nowe przedsiębiorstwa, placówki i organizacje. Tytuł Laureata trafia do tych najbardziej innowacyjnych, które mogą pochwalić się kompleksowymi rozwiązaniami dotyczącymi dbałości o środowisko naturalne. Więcej o projekcie na stronie www.przyjazni-srodowisku.pl.

-----